رواية قاسي حتى الجحيم سليم العزايزي وجميلة كاملة جميع الفصول

رواية قاسي حتى الجحيم سليم العزايزي وجميلة هي رواية رومانسية مشتعلة بقلم الكاتبة دعاء حبيب، تجمع بين "سليم العزايزي" الرجل الذي علّمته الحياة أن القسوة درع لا يُخترق، و"جميلة" الفتاة التي تدخل عالمه كنسمة هواء… لكنها تصطدم بجدار جليدي لا يذوب بسهولة.

رواية قاسي حتى الجحيم سليم العزايزي وجميلة كاملة جميع الفصول

رواية أمل بين الحياة والموت كاملة جميع الفصول

اسطول من السيارات كان يسير خلف تلك السيارة السوداء تقف السيارات امام مبنى ضخم نزل من السياره رجل ضخم اقل ما يقال عنه انه من المصارعين
دخل الى مبنى الشركه وخلفه كثيرا من الحراس اثناء دخوله كان الموظفين يقفون بخوف كانه رؤوف وحش لم لا فهو سليم العزايزي من اغنياء العالم
مدير اعمال سليم: اتفضل حضرتك كل اعضاء مجلس الاداره مستنينك حضرتك
استمر الاجتماع مالايقل على ثلاث ساعات وبعدها خرجوا وكانه خرجوا من السجن وليس قاعه مؤتمرات
مدير اعمال سليم: حضرتك تحب نروح القصر دلوقت
سليم ببرود: اطلب قهوه وجهز الحرس عشان نطلع القصر

مدير سليم بيه: امرك
(سليم العزايزي رجل اعمال مشهور من اغنياء العالم معروف بقسماط الشديده ولدي علاقات كثيره مع النساء يكره الخيانه ليس لديه اصدقاء في حياته معروف ببرودته يشبه المصارعين فلديه عضلات في جميع انحاء جسده عمره 35)
يدخل مدير اعمال سليم باشا اليه في المكتب
مدير اعمال سليم بيه: كل حاجه  جاهزه
ليه شاور سليم بيدي ليخرج مدير اعماله وبعدها بعدت دقائق يخرج سليم بيه من مكتبه ومن الشركه  وخلفه اسطول من السيارات وبعدها بنصف ساعه يقف امام قصر اقل ما يقول عنه انه قصر من قصور المماليك يدخل من البوابه الكبيره وكان في استقباله كثيرا من الخدم
مديره القصر: الغداء جاهز يا سليم بيه تحب هنا ولا في الجنينه
سليم ببرود: هنا
مديره القصر: امرك
اثناء تناول سليم بيه الطعام لم يعجبه طعام
سليم: مين اللي عمل الاكل ده
مديره القصر وهي تشعر بالخوف
مديره القصر: الطباخ
سليم ببرود: يترفض فورا والمكان مش نظيف كلكم متراضين
صدمه حلت علي جميع الخدم

 
مكان اخر في احد الحاره الشعبيه
يلا يا جميله التاكسي مستنينا تحت
كانت الام تنادي على ابنتها جميله دخلت الام على ابنتها وجدتها تبكي
الام زينب: ما لك يا حبيبتي في ايه
جميله: ياما مش عايزه اسيبه هنا كله صحابي هنا
الام زينب: يا حبيبتي احنا رايحين حته احسن وكمان شغل كويس المرتب كويس عشان دروسك مش انت عايزه تبقي دكتوره
جميله:ايو
الام: لازم اشتغل يكون معي فلوس كثير عشان تقدري تبقي دكتوره معك فلوس عشان تاخذ دروس وكمان هناك المكان كويس ومرتب كبير يلا يا حبيبتي
جميله: حاضر
نزلت الام وابنتها من العماره وكان التاكسي ينتظرهم وبعدها بنصف ساعه وقفوا امام قصر سليم العزايزي
احد الحرس: راحه فين
الأم: انا جايه عشان الشغل مدام دينا هي عارفه
الحارس: معك ورقه
الام: ايوه اتفضل يا ابني
الحارس في الورقه وبعدها طلب من احد زمايلي ان يدخلها الى مدام دينا وهي مديره القصر الجديده
الحارس: دي اللي جايه تشتغل جديد
مدام دينا: اه عارفاه تفضل انت احمد ازيك يا زينب عامله ايه بصي خلي بالك هنا قوانين صعبه وصاحب القصر اصعب ده ممكن يطرد الواحد بقى عشان ادفع الاسباب من بكره هتبدا الشغل تعال اعرفك على المكان انت هتنامي فين
زينب : ماشي ربنا يستر
دخلت الام والابن لغرفه التي سيعيشون فيه كانت الغرفه جميلا جدا انبهارو ومن جمالها وبعدها ناموا بعد ان جهز اغراضه
في الصباح

الام: اصحي يا جميله يلا هتتاخري على المدرسه
جميله: حاضر يا ماما صحيت اهو
الام: انا سبت لك فلوس عشان تعرف تفطري ماشي يا حبيبتي
جميله من فراشها واحتضنت امها
جميله: شكرا على احلى ام
الام: انا هامشي انا عشان ما تتاخرش على الشغل
جهزت جميله استعداد للذهاب الى المدرسه و اثناء خروجها من باب القصر كان جميع الحراس بهرين من جمال تلك الصغيرة
اعتراض احد الحراس طريقها
الحارس: ممنوع تخرجي من الباب ده
جميله:لية
الحارس: ده مخصص لصاحب القصر وبس اخرجي من الباب الخلفي ثاني مره مش تعديها
جميله: حاضر يا عم
كان كل هذا يحدث علي ما اسمع سليم بيه لانه كان يركض خارج القصر عودته سماعه الحوار
سليم: ايه اللي بيحصل هنا
الحارس: ابدا يا باشا ما فيش حاجه دي واحده كانت تخرج من الباب الرئيسي وانا معناتها
سليم ببرود: من امتى ده بيحصل
الحارس و كان خائف على تلك الصغيره من ذلك الوحش
الحارس: هي جايه مع والدتها جئت في الشغل مش عارفه النظام وكده يعني
سليم: انا مش عندي جديد ولا قديم عند الغلطه فورا مين دي
كل هذا يحدث تحت مسمع تلك الطفله وكانت على وشك البكاء وبعدها رفع نظره الى تلك الصغيره وانصدم
حين التفت سليم بي لم يجد احد ولكن قد راي فتاه من بعيد ترقض ولكن لم يعر الموضوع اي اهتمام والتفت الى الحارس
سليم ببرود: مخصوم منك شهر
وبعدها دخل الى القصر و استعدال الذهاب الى العمل

 
في احد المدارس الثانويه
كانت تجلس فتاتين ويتحدث صديقه جميله
نور: قولي يا جميله عملت ايه في البيت الجديد
جميله: انت ما تعرفيش اللي حصل معي النهارده
نور بفضول: ايه اللي حصل ايه اللي حصل اللي حصل اللي حصل
جميله: يخرب بيتك اسكتي هاقول لك
باقت حكت جميله مع حدث معها بالتفصيل وظللت نور تضحك
جميله: انت بتضحكي على ايه
نور: ولا حاجه على هبلك بس
جميله: اه ايه
نور: مش انا قلت ان انت هبله في احد يعمل اللي انت عملتيه ده تهربي منه ليه ده لو شافك هيقع اسير لغرامك
جميله: ليه يعني
نور:انتي مش عرف نفسك دا انا بنت وعايزة اكلك 
وظلت الفساتين تضحك اليان انتهاء اليوم المدرسي

(جميله فتاة جميلة جدا من يراها ينبهارة من جمالها في تمتلك عيون تشبه لون البحر وبشرت البيضاء وشعرها الطويلة البني عمرها ١٧ في المرحلة الثانوية في الصف التاني تحب صديقتها نور تصلي على الرغم من  أنها ليست محجاب)
نور فتاة جميلة وخفيف الدم تحب صديقتها جميله تمتلك عيون بني وشعرها الأسود الطويل وبشرت البيضاء مثل جميله تحب الصلاة عمرها ١٧)
عدت جميله الى منزل وبعدها انهت جميع دروسها وبعدها نامت
في جناح سليم بيه كانت هناك فتاه تص*رخ نهضه سليم من الفراش

سليم ببرود: الفلوس عندك خديها ومش اشوف وشك لما اطلع من الحمام
اخذت الفتاه والاموال وكانت تشعر بسعاده وكانها لم تتعرض للع*نف منذ قليل وخرجت سعيدا
يك*ره سليم ال*نساء ولكن ياخذهم من باب الت*سليه وعلاق*تهم تكون عن*يفه وكانه ينتقم من شيء ما
في الصباح
في غرفه جميله بعد ان ذهبت امي هي الى العمل في القصر انهي جميع دروسها و شعرت بالملل اخرجه الى الحديقه وظلت تتمشى بها حتى وصلت الى من الحديقه قد ابهرهم فرات ورود سوداء
جميله: حلوه قوى الوردي اول مره اشوفه سوداء
جميله تنظر اليها والتقطت كثير من الصور ولكن فجاه شعرت بظل خلفها والتفتت وياتيها صوت وقبل ان تلتفت سالها سليم بيه
ازاي تجري تيجي للمكان ده
سليم حين راها قد صدمه ليس من جمالها ل انهم قدره الكثير ولكن قد اث*اره بتلك صغيره
جميله لم تستطيع ان تجيب
سليم بغضب: انا مش بسالك سؤال جاوبي
لم تستطيع جميله ان تجيب وكانت علي وشك البكاء شعر سليم بيه الغضب الان لم تجيبه فا امسك بذراعها بق*وه وشعره هي ان قد كس*ره ذراعها وشعرت بالم فظ*يع
سليم بغضب اكبر: انا لما اسالك حاجه تجاوبي فاهمه قالها بصراخ قد سمع جميع من في القصر
جميله وهي خائفه وتبكي
جميله: أنا انااناا:::
سليم بغضب: أنتي لما لكلامك تردي فاهمه ونزل ص*فع على وجهه وبعدها اغمها عليها إثر الص*فع  وجاءت امها زينب 
زينب: جميله حبيبتي فوقي اي يلي حصل ردي عليها
وبعدها حملتها و أدخلتها الغرفة وايقظته
الام: حبيبتي انتي كويس
جميله ببكاء: والله ما عملت اي حاجه انا كاد بتفرج على الورد
الأم:اهدي

جميله:مش عايزه ابقا هنا
الأم: حاضر يا حبيبتي بس بطلي عياط
جميله وهي تمسح دموعها مثل الاطفال: حاضر
ذهبت والدت جميله الى مديره القصر و اخبرتها انها تريد ترك العمل
مديره القصر:مش هينفع لان انت ماضي على عقد وما تقدريش تسيب الشغل الا اذن سليم بي عايز اقول لك حاجه يا زينب هنا وانا في نظام وانا فهمت قبل كده سليم بيه بيتحكم بالناس كانهم عبيد بيخليهم في الشغل بمزاجه ويطردهم بمزاجي برده وبنضحك مش تسيب الشغل غير لما هو يقول لك عشان ده واحد ظالم فهمت انا مش باقول ده عشانك عشان بنتك انت مش عارفاه مع الوقت هتعرفيه
الام وكانت مصدومه مما كنت تسمعه
ذهبت الام الى ابنتها وجدتها نائمه واثار الدموع على وجهها ونامت بجانبها

 
في جناح سليم بي كان يلعب رياضه في الصاله المخصصه لها كان منظر الغرفه محطمه كانت جميع الاجهزه محطمه من اثر تدريبه عليها كان يريد انت تخرج صورته من خياله وقام بالاتصال بمدير أعمالها
سليم: ساعه واحدة ولقي واحدة في الجناح
و اغلق الهاتف دون ان ينتظر رد في خلال ساعه كانت توجد فتاه في جناح
في الصباح

جميله:ماما احنا هنمشي من هنا امتى
الأم بحنان:مش هينفع نمشي يا حبيبتي ماشي لان انا ماضي على عقد ومش هينفع امشي الا باذن صاحب القصر
جميله:ماشي يا ماما ممكن اخرج اروح نور صاحبتي
الأم: روحي يا حبيبتي وانا سايبه لك فلوس في الدرج
جميله قبلت امها: شكرا يا احلى ام في الدنيا
الام:وانتي احلى بنت في الدنيا
ذهب الجميله الى نور صديقتها وحكيت لها كل شيء والذاكره قليلا وبعدها اذهب الى التمشيح وفي الساعه السابعه مساءا عادت الى القصر و اثناء دخولها الى مكان الذي تسكن فيه كان هناك مجموع من الناس في الحديقه قد  راء وها من بعيد ولكن انبهروا من جمالها وظلوا يتهامسون في ما بينهم وبعدها بقليل جاء سليم بيه وظل الاجتماع ما يقارب الساعتين
أحد المستثمرين: احنا اول مره اتعامل مع بعض يا سليم باشا اتمنى انه يدوم
سليم ببرود: اتمنى 
وبعد ذهبوا وظل سليم بي في الحديقه تذكر ليله امس مع تلك الفتاه كان أثناءق*ضاء وقت مع تلك الفتاه كان يتخيل تلك الفتاه بين اح*ضانها قطعه حبل افكاري صوت رنيم هاتفها
سليم: كويس ان انت اتصلت عايزه احكي لك حاجه

 
في مكان آخر
باقول لك ايه يا حسين شفت البنت اللي كانت داخله القصر ده انا هاموت عليها
حسين: مش اكثر مني والله 
احمد: انا حاسس اللي انا كنت باحلم اوبا تخيل باقول 
حسين: احنا الاثنين هنكون بنتخيل
احمد: انا عايزه اعرف من البنت ده هيحصل

حسين: وهي دي تفوتني برده انا طلبت واحد من رجال سليم بيه يجيب كل المعلومات عنها وبكره كل حاجه هتكون عندنا
احمد: ده انت ما بيضيعش وقت
حسين: بذمتك دي حاجه الواحد يضيعها
احمد: لا بصراحه
ظل وظل الاثنين يضحكوا
في مكتب سليم بيه كان هناك رجل يصرخ من شده الالم
سليم ببرود: ده اخره يا اللي يفكر يعمل حاجه من ورايا
الرجل: سامحني يا سليم بيه مش هتتكلمي
سليم ببرود: الغلط عندي ب فورا
فجاه سامعه صوت زي الاسد واشاور بيدها الى احد الحراس وقاموا بالقاء الرجل في القفص وظل يصرخ الى ان توقف بصراحه مقابلتهم والاسد
كان سليم يجلس في المكتب كانت امامه صوره جميله ومعلومات عنها وظل تاملها وكان يقرا معلومات عنها وكان يرى الصور وهي في مدرستها
كان قد وكلي احد الحراس لمراقبه جميله وان ياتي بتقرير يومي وهي في المدرسه ويصورها وكان يقلب في الصور وفجاه قد تحولت عينه الى اللون الاحمر وبرده عضلات جسده وكان قد تحول الى ضعف حجمها من الغضب
سليم بغضب: أنتي ملكي
ترى ماذا راى سليم بيه في الصوره
صدم سليم من الصورة التي شاهدها وتحول الي وحش بكل معنى الكلمة  وظل يكسر في المكتب لا يعلم لم يفكر فيها فقد فات شهر على أول مرة راءه فيها فقد شاهد صورة مع أحد الشباب وهي في المدرسه
سليم بغضب:انا مستحيل احب واحدة تكون نقطتة ضعف ليه  ويوم ما احب أحب واحدة اصغر مني بكتير مستحيل 

 
فى غرفة جميله كانت تلعب على الموبايل وكانت تتحدث مع نور
جميله:ايو يا نور زاي ما بالك كدا انا بحب تامر وهو اعترف بردو
نور: امتة دا حصل  احكي  بتفصيل 
جميله: حاضر اسمعي لما انتي  في اليوم الي انتي تعبني وراوحتي  بدري وانا مشي بعد ما خرجنا من المدرسة  لاقيتوا مستني في المكان يلي انا وانتي بنقعد في بعد المدرسة وقالي انا بحبك من زمان يا جميله بس هو دا كل يلي حصل
نور:وانتي عملتي ايه 

جميله: قالت اني كمان بحب وبعدها قاعدنا نتكلم كتير  وجبلي وردة
نور: انتي متاكده انك بتحبي تامر
جميله:اه متاكده
نور:تب خالتو عرفت
جميله:لا طبعنا انا ليس هقول لها انتي عارفه كويس ان مش بعمل حاجة من وراء
نور: على العموم مبروك يا م*زة واحدة بصراح م*ز
جميله: انتي بتعكسي 
نور:اه  في مانع

جميله:لا يا باشا نور انا بصراحه حس انو غلط اني اتكلم ما تامر 
نور:لية بتقولي كده
جميله:انا كده بغضب ربنا
نور:معكي حق احسن حل انك تقولي لية خالتو زينب وتريحي نفسك
جميله:معكي حق سلام بقا
نور:اه يا حقيرة خدي عرضك و عايزة تتخلي عني
جميلة بضحك: الله يخربيتك انتي مجنونه والله الرصيد هيخلص

نور:نهار ابيض دا انا نسيتا القهوة بتعت مصطفى سلام
جميله: مجنونه والله
ظلت جميله ننتظر قدوم امها ولكن قد غلبها النوم فقد تأخر الوقت كثيرا انتظرت حتى الساعة الحادية عشرة
فى الصباح
تستيقظ جميله ولم تجد امها فا قام وادت صلاتها وقامت لتنظيف الغرفه وانهت جميع واجباتها المدرسيه وظلت جالسه في الغرفه و شعرت بالملل خرجت من غرفه ذهبت الى الحديقه وفجاه تذكرت ما حدث معها
وبعدها  اتصلت  بأمها وخبرتها أنها سوف تذهب لتتمش قليل فا وافقت اثناء خروجها من القصر كانت تنظر في الارض وفجاه شعرت بجسم قد أوقعها ارضنا  وبعدها قامت من على الارض و نظرت الجسم الصلب الذي اوقعها فكان سليم بيه كانت تنظر له بخوف
سليم كان ينظر إليها ببرود: راحه فين 
استغربت جميله من سؤالها لماذا يسالها اين ستذهب
سليم:مش سامعه
جميله وهي على وشك البكاء: سامعه انا راحه اتمشى
سليم: ممنوع تخرجي من القصر الا بأذني انا فاهمه
جميله والدموع تنهمر من عينيها: بس انا كنت مخنوقه
سليم: خليك في الجنينه اعملي انت عايزه فيها اما خروج ممنوع
جميله وهي تمسح عينيها كالاطفال: حاضر
وبعدها ذهبت جميله الى غرفتها بسرعه كانها تهرب من شخص يركض خلفها
سليم بابتسامه خفيفه : شكلي وقعت
 كانت جميله في غرفتها تبكي 
دخل سليم بيه المكتب استغرب نفسه كثيرا لن لم يسمح لاحد بان يقترب من الحديقه اقسم حين يكون أمام يشعر بضعف وهذا بعذاب كثيرا يشعر بالضيق ويسال نفسه ما الذي يحدث ظل في دوامه تفكيره
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: في مكان آخر
أحد الأشخاص:امتة انتقام منه
شخص آخر: ما فيش احد يقدر علي سليم
شخص الأول:ازاي دا خلاني على الحديده
الشخص التاني: نا نتقم من ازاي ده بيتحكم في نفس اي احد شغال عنده ما حدش يقدر يخرج او يطلع الا باذنه سواء في بيته او اي شركه من شركاته
الشخص إلاول:تب نعمل اي
الشخص التاني:  نستنى الفرصه المناسبه
::::::******,*,,,,********"""""""*****"""
كانت جميله تبكي في غرفتها وبعدها رنه تليفونها وكان المتصل تامر
جميله:الو يا تامر عمل اي
تامر: الحمدلله وانتي
جميله:كويسة
تامر:با اقول لك ايه تعالي نخرج النهارده سوا
جميله: بس انا مش هعرف اخرج
تامر: عشان خاطري
جميله: ماشي هاشوف واقول لك
تامر: قدامك بس نصف ساعه وارجع اتصل بيكي
جميله: ماشي اعمل اي كده لازم اروح اخد اذن من سليم بيه
خارجه جميله من غرفتها وذهبت الى القصر وطلبت من احد الخدم انا تريد مقابله سليم بيه
فرفضه الخادمه ولكن اخبرتها جميله انها تريد الخروج من القصر وفي عليها انت استاذن من سليم بيه وافقت
سليم ببرود: في أي
جميله بخوف: انااناا
سليم:انتي اي
جميله:ممكن اخرج من القصر
سليم:لية عايزة تخرجي من القصر بتروحي فين
كان يسالها بيغضب
جميله بخوف فهي قد عرفت من هو سليم بيه فقط  قالت لي نور بعد ان سالت امها عن اسم صاحب القصر وأخبرته وبعدها أخبرت ه نور قالت لنور انا امها تعمل لادا سليم العزازي وبعدها اخبار اطفال نور مدا جبروت وقوته و ان كل من يعمل عنده يعتبر عبيدو ليس بشر وانا يتحكم بهم كانهم الات
انا نازله مع ناس صحابي
سليم وهو يقترب منها: لو عرفت انك بتكذبي مش هاقول لك هاعمل فيك ايه
جميله: حاضر
خرجت  مسرعة من القصر وبعدها ذهبت الى تامر تمشيه قليلا وظلوا سويا طوال اليوم الى ان سرقهم الوقت عادت جميلة الى القصر
وحين دخولها وجدت امها و سليم بيه ينتظرها
سليم :كنتي فين كل دا
جميله:لم ترد
عندما  دخلت جميلة من باب القصر وجدت  أمها وسليم بيا في انتظره 
سليم بيا:كنتي فين
جميلة:كنت مع  اصحابي 
سليم:مين أصحابك
 جميلة  وهي  على  وشك  البكاء:نور

لم تستغرب جميله كثيرا من سؤال فقد عرفت من صديقتها نور ان من يعمل لدي سليم العزايزي  فانه يتحكم في جميع حياته لهذا تجاوبه خوف على امها في لحظه وجدت نفسها ملقا على الارض اثر   ص*فع على خدها
سليم بيا:دا عشان  انتي كدابتي  عليها ودا عشان  اتاخرتي  وقد قام بض*ربها مره اخر وبعدها تركه ورحل 
وبعدها  جاءت أمها
زينب:قومي  يا حبيبتي  إحنا  مش هنقاعد هنا ولا دقيقة  واحدة  هنا قومي
جميلة  ببكاء:بجد يا ماما 
الأم:اصل حتي لو فيها  موتي 
كان اثنين من الحراس يتحدثون 

الحارس الاول: انا مش  ملاحظ حاجة  غريب
الحارس  االتاني:حاجه  اي
الحارس الاول:الباشا مهتم اوي بالبنت  
الحارس التانى:ولا مهتم ولا حاجة  واحدة  اتأخرت  في  الدخول وعاقبها  فى فيها  اي
الحارس الاول:انت  غبي والله 
الحارس  التانى:لية يا إذكاء اخواتك
الحارس الاول:تب اسألك  وانت تجاوب على  نفسك

الحارس التانى  بثقة:أسأل 
الحارس الاول:لم حدا من الخدمين  او اي حدا تبعهم بيتاخر  عن الساعة  ٨ أي يلي بيحصل
الحارس التانى: يتعاقب طبعا
الحارس الاول :تب فكرا آخر  مره لما واحد من العاملين  أتأخر  بس عشرة  دقائق  بس عمل  اي
الحارس التاني:اه دا حبسوا  في أوضة التعذيب شهر  وكل يوم الحراس  ينزلوا  في ضرب  
الحارس الاول:سؤال  كمان   لم حدا بيغلطة او يتاخرا مين  بيقوم  بامهم دي 

الحارس التانى:مدير  أعمال  سليم بيا  او رئيس  الحارس
الحارس الاول: يا ترى فهمت حاجه ولا لا
الحارس التاني بانتبة: اه والله  معك حق لية  يعمل كل دا بنفسه ليه استناها لما عارف انها تاخرت وليه ما خلاش حد  عقبه
الحارس الاول:يعاقب اي هو دا عقاب سليم بيا اصلن 
الحارس التانى:معك حق معقول  يكون بيحبها 
الحارس الاول:مافيش احتمال غير دا اكيد بيحبها 
الحارس التانى:بس دي صغيرة  اوي دي في  المدرسة  الباشا داخل على  الأربعين 
الحارس الاول:عادي  في ناس كتير  بيتجواز  وفي فرق  في  العمرة  بينهم كبير و مبسوطين  معا بعضا بس أرجع  وأقول  نادر جدا  لم دا بيحصل 
الحارس التانى:ربنا  يستر  دي عيلة ومش تستحمل  سليم  بيا  دا بيتعمل  مع  الستات  الي بيجبهم  هنا عشان يتسل  علي انهم مش من البشرة وهو  معروف ان بيكره  الستات
الحارس الاول:ربنا  يستر  دا سليم  بيا جبروت ولو حط حاجة  في  دماغه ها ياخذها
::::::::::::::::::::::
في جناح سليم كان يفكر لما يهتم كثيرا الامر تلك الصغيره لما توال عقابها بنفسه لم يفعل هذا قطع تفكير صوت احد الخادمات
 الخادمه: سليم بيه مدام زينب طالبه تشوف حضرتك
سليم  ببرود:دخليها  لية في المكتب
الخادمة:حاضر
دخلت زينب الي المكتب وانتظرت  سليم  بيا ما لا يقل  عن ربع ساعة  وفجأة  فتح  الباب ودخل سليم بيا  بجبروت 
سليم ببرود:في أي
زينب:انا يا سليم بيا عايزة اسيب  الشغل  
سليم:انتي مش عارفة  النظام  هنا
زينب:ايو عارفة  النظام  هنا
سليم  بغرور:واكيد عارفة  كمان  ان انا يلي اقول مين يمشي ومين لا
زينب:ايو عارفة  بس انا
سليم:بس اي
زينب:انا مش حب الشغل هنا و ان اي حدا يهين بنتي  حتي لو هو  مين
كانت زينب تتحدث بشجاعة  حقيقه  وليس مزيفة ولم لا فهذا طفلته  الوحيدة  الذي افنت شبابها في تربيته
( زينب ام جميله امراه في 42 من عمرها تمتلك جمال من يراها يقول انها  فى  العشرون من عمرها محجبه توفي زوجها وكانت جميله في العاشره من عمرها رفضت الزواج علي الرغم  تقدم الكثير اليها ولكنها رفضت الزواج من اجل ابنه)
سليم بيا  بضحك خفيفة:ها ها بتقولي اي
الأم  بقوة:زي ما سمعت حضرتك انا عايزة امشي من هنا
سليم  بغضب يخفي :وانا قالت لا
الام:ممكن اعرفه لا لية 
سليم: شكلك مش تعرفي مين سليم بيا انا لم اعاوز  اقول امشي تمشي غير كدا لا
الأم:وانا همشي  وما حشد يقدر يوقفني 
سليم بيا بضحك خفيفة  فقد اعجاب بتلك المرأة  لأن نادر ما يراء  أشخاص يمتلكوا شجاع  لي يتحدثوا  فقط أمام 
انتي نسيتي  العقد يا اللي انت وقعت عليه وان في شرط جزائي 200000 جنيه لو عايزه تمشي ادفعي قبل ما تمشي
زينب:ماشي ها دفع يومين بكتيرا وهدفع 
رحلت الأم  وتركت سليم بيا كيف سوف تدبر هذا المبلغ  قام بااتصل مع أحد الأشخاص
سليم ببرود:عايز  تجبلي  كل  المعلومات  عن جميلة مصطفى  و زينب السيد ولو في اي حساب في البنك با اسمهم
قفل التليفون  ولم ينتظروا الرد
::::::::
فى  مكان  آخر
أحد الحراس:ايو يا باشا زي ما قالت سليم بيا مهتم بيها اوي
شخص  مجهول:متاكد
الحارس:ايو متاكد دا عمر ما عقاب اي حتي بنفس دا استنا ساعة  في الجنينه لما عرف أنها اتأخرت  دا عمر ما عملها مع اي حدا
شخص مجهول:تب خلي بالك
غلق التليفون  وظل يفكر 
ل
المجهول:وبعدها  معك يا ........
الشخص المجهول:وبعدها معك يا إبن العزيزاي بس شكلك هاتقع قريب 

 
في مكان ما شخص ين*زف من جميع أنحاء جسده كان ذلك الشخص من ينقل اخبار سليم الي الشخص المجهول 
الحارس:سامحني يا سليم بيا مش هعدها تاني
كان سليم يجلس ببرود على الكرسي ويدخن سجار هو مغمض العينين  فتح عينيا  وأشار  إلي رئيس  الحراس  وبعدها نسمع صوت زائير أسد  يشعر  الحارس  بالرعب الشديد  يفلت من  الحراس  ويجلس  عند قدم 
الحارس  بتوسل :سامحني يا سليم بيا  ونبي  مش هخليك  تشوفني تاني  ظل  سليم  يجلس ببرود على الكرسي  ولم يتحرك  حركة واحدة  وبعدها جاء الحراس واخذو  و رموا في  قفص الأسد  وظل الحارس  يصرخ  وبعدها  بدقائق  صمت تام   لأن  الاسد قد آكل  وبعدها قام سليم  وخلف  الحراس وكان  شيء  لم يحدث 

 
قامت زينب  ببيع المنزل  الي صاحب  العمار التي كانت تسكن هي وجميلة وبعدها  عاد  زينب  الي القصر ودخلت الغرفة  وجدت  جميلة  تبكي 
زينب:مالك يا حبيبتي  في اي
جميلة:بعتي  البيت يا ماما 
الأم بحزن:ايو يا حبيبتي 
جميلة:خلاص يا  ماما رجعي فلوس  البيت ومش نسيب  هنا
الأم:لا لازم  نمشي 

جميلة:يا ماما  هنروح  فين يا ماما بعد ما أتبع  البيت  هنعمل اي
الأم:مش ليكي دعوة  أنتي  ومش تفكري انا هتصرف 
تركته  الأم  ابنتها  وظللت  تبكي  حتي  نامت
ذهبت الأم من أجل أن  تراء  سليم بيا  من أجل  أن تعطي  الأموال 
كان سليم بيا يجلس في المكتب  ويفحص  بعض  أوراق  سمع  صوت طرقات على  الباب   دخلت  الخادمة 
الخدامة:سليم  بيا مدام  زينب  عايزة  تشوفه  حضرتك 
ابتسم  سليم  بيا أبتسم  خبيثة 
سليم :خليها  تدخل 
دخلته  زينب وفي  يدها  شنطة 
زينب:اتفضل  الفلوس 

ابتسم سليم بيا أبتسم خبيثة:جبتي  أتنين  مليون بالسرعة  دي
انصدمت  مما قالوا
زينب:انت بتقول  اي أتنين مليون  اي انت طلبت  ٢٠٠٠٠٠ألف 
سليم  وهو  يتحدث ببرود:في العقد  بيقول  المبلغ  يلي انا اقرارو  وانا عايز  أتنين  مليون 
وبعدها رما  العقد  إماما ظلت مصدوم  لا تعرف  ماذا  تفعل لقد دبرت هذا  المبلغ  بصعوبة  بالغ 
سليم  :تدفعي  ولا ترجعي الشغل  العرض  دا لمدة  دقيقة واحدة  وبعدها  العرض  التانى هيكون يا الدفع  يا الحبس  
كانت زينب  صامت  لا تعرف  ما تقول   ولكن  ليس لديها  حل اخر سوف تظل  تعمل  حتي هو يطلب منها منها هذا 
زينب:أرجع  الشغل تاني
سليم ببرود:فنجان القهوة  بسرعة 
زينب:أمرك يا سليم بيا 
ذهبت  زينب  وهي حزينة 

 
شخص مجهول:ها اي اخبار  اخر صفقة  
شخص  اخر:سليم  اخدها طبعا  هو  حدا يقدر  يقف  قصدوا 
شخص مجهول:لية إبلي*س  ولا اي
شخص اخر:دا إبل*يس  بيتعلم  منه
شخص مجهول:دا مكوش  على  السوق  وبيتحكم  في البورصة والأسهم  ويقدر  يمحي اي حدا  ويقدر يعالي  وينزل  الأسعار  دا الحوت سوق  العالمي 
شخص اخر:كويس انك عارف  اوع  تعمل  اي حاجه  تخليك  تندم
شخص مجهول:لآ  رد

 
عندها  جميلة  كانت تنتظر  قدوم أمها وظلت تنتظر  حتي التانية  عشرة  وبعدها جاءت أمها 
جميلة:عملتي  اي يا ماما
زينب  وهي  تشعر بأنها الحزن : مش ينفع  نسيب هنا
جميلة:لية اي حصل
زينب حكاتة  لجميلة  كل شي 
جميلة:خلاص يا ماما  انسي كدا احسن
زينب:يا بنتي  انا مش عايزة  اي حدا  يهينك 
جميلة:يا ماما  خلاص  انا الغلطانة  لاني اتأخرت  
زينب:خلاص مش قدمنا غير  اني افضل  أشتغل  في  القصر
جميلة:ماما  رجعي فلوس  البيت الي صاحب العمار 
زينب:ان شاء لله  أروح  وطلب  من يرجع  البيت  وهو رجل  طي
جميلة:ان شاء الله 
وبعدها  ناموا  وفي منتصف  الليل  استيقظت  وشعرت بالملل  وخرجت  الجلوس في  الجنينة  وجلست على  العشب الأخضر  وكان الحراس  في كل  مكان وظلت تعد فيهم  وكان الحراس  ينظروا  إليها  ويبتسم  إليها  وهي أيضا  وفجأة  سمعت  صوت ليس غريب 
سليم:بتعملي  اي هنا في  الوقت دا
خافتة  جميلة كثيرا من فانوس كل  مرة  يتحدث  تحدث مشكلة 
جميلة:كنت  قاعد  مش كانت عارفة  انام
سليم  وهو يقترب منها :الوقت  متاخر  اقعدي  في  اي ساعة  انتي عايزة  بس متاخر  كدا لا لو عايزة تخرجي في  وقت  زي دا يكون حدا معكي
جميلة  بخوف رهيب:حاضر 
ومشيت  من أمام  مسرعة ولكن  قد أوقف  حيث أمسك  من  ذراعه  
سليم:هو انا قالت  امشي  عشان تمشي
جميلة بخوف شديد: انا آسف  مش كنت اعرفه
كان سليم  ممسك  ذراعه  بقوة  شعرت أن  قد كسر رآها  وهي  تبكي  وشعر  بشي غريب  وبعدها  تركها  ظلت وقفها 
سليم:أمشي 
ذهبت مسرعة  من أمام  وكأنها  تهرب من وحش 
::::::::::::::::::::::::::::::::::::
في الصباح  كانت جميلة  ذهب الى  المدرسة  وكان الطريق  لا يوجد  بها  ناس أعترض  أحد شابين  طريقها 
الشاب  الاول:راح فين  يا قمرة 
جميلة بخوف:راح المدرسة  ممكن توسع  لو سمحت 
الشاب  التاني:سيبك من  المدرسة  وتعالي واحنا نعلمك  أحسن  علام
جميلة بخوف شديد:لا شكرا 
الشاب الاول:لا يقطة  تعالي  وانا هنسيكي  المدرسة  والي اختراع 
جميلة  ببكاء:لا عايزة  أرجع  بيتي 
جميلة  كانت علي وشك الهروب ولكن أمسك  بها الشابين 
راح فين انتي بتعتي  اليل  مزق الشباب  ملابسها ولكن  قد ظهر  بعد الناس في الشارع  وبعدها  هروبا خوفنا  من الناس
راء الناس  ما فعلوا  با الفتاة وركض  معظم  الشباب  خلف الشباين 
وذهب رجل  عجوز  واعطي شال   الي جميلة  أخدتها  جميلة  وبعدها  ركضت  الي القصر  أثناء اقتربها  من القصر كانت سيارة  سليم بيا  خرج وكانت علي وشك اصتدم  بها وقعت جميلة  أمام السيارة  نزل السائق  من السيارة 
السائق:انتي كويسة  يا بنتي 
جميلة  وهي تبكي:عايزة ماما 
نزل سليم من السيارة  :في اي
راء سليم  جميلة  وهي تبكي  ترتعش و  ملابسها  الممزقه شعر بغضب  شديد 
حولت جميلة  الوقوف  و لكنها  كنت تسقط وبعدها  ركضت  جميلة  الي داخل  القصر  ودخلت الي غرفتها وظللت  تبكي حتي نامت 
دخلت  زينب الي الغرفة وجدت  جميلة  علي السرير بملابس  المدرسة  وكانت ممزق شعرت بخوف شديد 
الأم:جميلة  حبيبتي  قومي في حصل
ظلت تحول  إيقاظه  ولكن لم تستيقظ كان جسمها  برد كان الثلج
زينب:جميلة  فيكي اي فوقي
وضعت الأم اذن علي قلب جميلة  وصدمت
وضعت الأم اذءنا  علي  قلب جميلة  وجدت انا لا يوجد  نبضه  شعرت  الأم  أن الزمن توقف  وصرخت  صراخ  مداوية  هزات أرجاء  القصر سمع كل من في القصر  في تلك الأثناء  كان سليم  بيا قد عاد الي القصر  بعد أن راء جميلة  بتلك  الحال وكان يقف  أمام  الحارس  الذي كان  قد كلفوا بمراقبة  جميلة 
سليم  بغضب  :اي يلي حصل 
الحارس  قال كل ما حدث  مع جميلة 

حين سمع  سليم  ما حدث مع جميلة  شعر  ان الغضب قد تملك وقد تحول إلى  شخص  مخيف تام قد برزت  عضلات الجسم كلها  وتضاعف  حجم وكان هذا يحدث  مع اذا شعر بغضب شديد    وقام بضرب الحارس وجعل  يسقط أرضنا 
سليم  بغضب  :انت ازاي مش تدخل 
الحارس بخوف  وهو  ين*زف من راسه:مش عندي أوامر  باكدا
كان سليم بيا  على  وشك بضرب  مره اخر  ولكن قد سمع  صوت زينب وهي تصرخ شعر سليم بيا ان حدث شيء  سيئ  لجميلة  وركض  الي أسفل  كانت زينب تصرخ  حتي يساعده  أحد لكن لم يأتي  أحد الغريب أن علي الرغم قد سمعه كل من في القصر  لم يأتي أحد  لم لا فا هذآ  النظام  سليم  العزايزي  حتي لو كان القصر يحترق ممنوع الخروج وترك  العمل الا باذن  وكأنهم  لم يسمعوا  صراخ  تلك  الأم  التي تصرخ من أجل ابنتها 

 نزل سليم بيا  وركض  الي غرفة  جميلة  قد رأوه  الحراس  سليم بيا  وهو يركض وقد استغربو  الأمر  كثيرا  دخل الي الغرفة  وجد  جميلة  وملابسها  ممزق ومغمي  عليها
الام:ساعدني  يا سليم  بيا دا ما فيش نبضه 
سليم  وقد شعر ان قلب توقف 
الأم:سليم  بيا  ساعدني 

قد أستيقظ سليم  من أفكار  شال جميلة  وخارج  بها من الغرفة  
سليم  وهو  يصرخ  با الحراس:العربيه  با سرعه وافتح  البوابة 
ركب سليم  السيارة  وام جميلة  ركبت السيارة  كان تجلس زينب وبجانب جميلة  كان سليم  بيا يقود السيارة  بجنون
كان سوف يفتعال  حادث سير  وصل الي المستشفى  الخاص  للدخل سليم  وهو يحمل  الصغيرة  بين يده
سليم  بالصراخ:دكتور  بسرعة 
جاء رئيس  الأطباء  :سليم  أهلا اتفضل في مكتبي

سليم بغضب: اخلاص هو دا وقت شوف فيها اي  ولا هيكون اخر يوم في عمرك 
الطبيب بخوف:حاضر  
اخد الطبيب   جميلة  بعد أن وضعها  سليم  علي السرير ظلت زينب وسليم في الخارج ينتظروا  الطبيب
خارج  الطبيب  من الغرفة 
الطبيب:هي عندها صدم عصبية  واضح  ان  في حد حول يع*تداي  عليها ودا اد الي صدم عصبية   وحدث حالت خوف  ودا خال النبض  يبقا منخفض هي هتبقى كويسة  الأم:يا حبيبتي يا  بنتي هي دكتور  هي كويسة  يعني  مش
الدكتور:لا مش تخافي هي كويسة  عن اذنكم
 قام سليم  با تصال علي الحارس: نص ساعة  ولقي لي وقفوا  في طريقة  جميلة   في المخزن
بعد ربع ساعة  اتصل أحد الحارس  وأخبر ان قد وجده  من فعل ذلك با جميلة 
اقفل سليم بيا  التليفون  وغادر  من  المستشفى   وذهب  الي القصر وتوجه  الي غرفة  مظلم كان هذا الغرفة  التي يعاقب  كل من اخطاء  وخلاف النظام  دخل سليم بيا  الغرفة  وهو في قمة غضب وجد شابين   اندفع  اليهم  كا الوح*ش  الكاثر  ظل يضربهم  حتي شعر أنهم  فارقو  الحياة  
سليم بغضب  وصراخ:فوقهم  لية بسرعة 
قام الحارس  برمي مياه  عليها  حتي استيقظوا 
كان الحراس في  الخارج والدخل  يتحدثون  عما يحدث ولما يهتم  سليم  بيا بتلك  الطفلة  وقد تيقنوا  ان سليم  بيا  يحب تلك الطفلة  :::::::::::::::
في  الخارج  كان يتحدثون  الحراس 
الحارس  الاول:شفت كل يلي قالت  عليه  حصل
الحارس التانى:آه  والله  الواحد  مش مصدق  ان بيا سليم بيا  وهو شايل  البنت وعمال يص*رخ  في  الحراس
الحارس الاول:مين عارف  مش ممكن دي يلي تصلح حالوا  وتخلي يبطل جبروت وتخلي قلب يلين 
الحارس التاني:والله  لو كنت قالت الكلام  دا قبل ماشوف  يلي حصل النهاردة  كنت قالت انت اتجننت  بس بعد يلي شفتها ما عدا استغرب  اي حاجه  في الدنيا  بعد ما شفت سليم بيا خايفة  علي البنت 
الحارس الاول:انا اول مره  اشوف خايفة  علي حدا كدا  بس انا خايف  علي البنت 
الحارس التانى:وانا كمان ربنا معاها  يا رب 
::::::::::::
كان سليم  يضرب فيهم ويغما  عليهم  يقوم بايقاظهم  حتي يض*ربهم
سليم بغضب:انا عايزهم عايشين  مش عايزهم  يشوف النوم ضرب ليل نهار  فاهمين  قالها بصراخ  لي الحراس وبعدها  خارج وتوجه  الي المشفى  كان ينظرا  من خارج الغرفة  وجد جميلة  تبكي وامها تحضتنه 
شعر  انا قلبه يؤلم يا خارج  من المستشفى   
 وذهب الي القصر  دخل الي غرفة المخصص  لي الرياضة  وظل يمارس حتي كسر جميع  الاجهزة  الرياض  
وظل  يفكر  في جميلة  لم لا تكون لية وحدي حتي لو فرق السنة كبير   في أصغر  منها  ويتمنوا اني اقدي معهم ليل أن اشتريه  عشرة  زايها با فلوسي   يكفي أنها  ستكون زوجة  سليم  العزيزاي    هكذا ظل يفكرا  وقد صور لها ش*يطان أنها مثلها مثل أي فتاه عرفها وان سوف يعرض عليها  أموال مقابل تقضي معا ليل وأنها سوف توافق  هكذا صور لة شي*طان 
خرجت  جميلة  من المستشفى  ومعها أمها و عادو  الي القصر داخلته  جميلة  وزينب الغرفة  نيامت  الأم  ابنتها على  السرير  حتي ترتاح 
الأم:انا راح الشغل  يا جميلة  عايزة  حاجة  اعملها 
جميلة  بتعب:لا يا ماما 
خرجت  زينب  من الغرفة  بعد  أن  نامت جميلة 
ذهبت الي المطبخ  وبدأت  العمل  كان الخدامات  يتهمسون  بينهم عن الذي حدث  لم تسمع  جميلة   لانها كانت تفكيرك لماذا ساعده  سليم بيا  فهي أصبحت  تفكري  لماذا ساعده  كان يمكن أن يأمر  أحد  الحراس  ان يساعدها  ولم كان  يص*رخ في الطبيب والحراس  من أجل جميلة  

كثيرا من  الاسأل تدور فى  راسه  لماذا ساعدها  فهي أصبحت  تعرف سليم بيا  جيدا  في تلك  المدة  القصير  وكيف  ساعده  وهو ليس لدي قلب ولا يعرف الرحمة وشديد مع الناس ظلت في  تفكر حتي سمعتة  صوت مديرة  القصر  وهي تنادي  إليها
مديرة  القصر:زينب  جميلة  أخباره  اي هي كويسة 
زينب:كويسة  الحمد لله 
مديرة القصر:انا آسف  يا زينب  عشان مش ساعدك لما كنتي  بتصرخي  النظام هنا  كدا لو حدا بيموت  ممنوع نسيب  الشغل 
زينب:عارفة  ومش زعلانه   والحمد لله  سليم بيا  بنفس  ساعدنا 
مديرة القصر:ما ما دا

أحست زينب    انا تريد قول شيء 
زينب:في اي يا مدام دينا عايزة  تقولي اي
مديرة القصر:هو انا بس مستغربة لما سليم بيا  ساعد جميلة  وكان بينا انو خايف عليها اوي
زينب:انا كمان زايك  وتفكير  هيموتني 
مديرة القصر :ربنا  يستر 

بعد مرور اسبوع 
فى  جناح سليم بيا  كان  يجلس على الكرسي ويدخن سجار هو  ويمسك باتليفون وكانت تظهر صور جميلة وهي نام فقد قام سليم بزرع كاميرات مراقبة في غرفة جميلة ظل يتأمل فيها وكان يبتسم وكان يفكر فيها وأقسم أن تكون حتي لو كان فرق السن ١٠٠عام يكفي أنها ستتحول من بنت عادي  الي هانم سوف تصبح ملكة وستكون زوجة سليم العزيزاي هكذا ظل يفكرا وليس كما صور لها ش*يطان أنها مثلها مثل أي فتاه عرفها وان سوف يعرض عليها أموال مقابل تقضي معا ليل وأنها سوف توافق هكذا صور لا ش*يطان 
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
في خارج  القصر  كان هناك  شاب يتحدث معا الحراس
الحارس: ممنوع انك تدخل لو عايز تقابلها خليها ت.طلع لك برا القصر 
تامر: تب ممكن تخلي  حدا يا نديها  قول بس تامر وهي تطلع
الحارس:ماشي انا هبعت حدا يا نديها 
 بعد عشر دقائق  كانت جميلة  قد خارجت  لية تامر 
تامر:جميلة  وحشتيني اوي  
جميلة  :وانت كمان
تامر : مش بتيجى المدرسة لية 
جميلة:كنت تعبانة شوي 
تامر:ألف  سلامة عليك  انتي كويسة دلوقتي 
جميلة:اه احسن
تامر:تب هتيجي  المدرسة  بكرا 
جميلة:شوي كدا ونزل
تامر:كل سنة وأنتي طيبة 
قام تامر باخرج  علبة  صغيرة  
جميلة:اي دا
تامر :انتي نسيتي  ان عيد ميلاد  كان من ٣ايام 
جميلة:اه والله  
تامر:انا بقا مستحيل 
قام بفتح  الهدية  وكانت عبار عن سلسلة جميلة  أول  حرف من اسمها 
فرحت جميلة  كثيرا  بها وقام تامر  بوضعه  على  رقبتها 
جميلة:شكرا 
 تامر: انا لس  في احتفال عشانك بس لم تيجي المدرسة 
جميلة:شكرا  بجد يا تامر
تامر:العفو يا  حبيبتي 
جميلة:تب سلام  بقا
تامر:معا ألف  سلامة  يا حبيبتي 
دخلت جميلةمن باب القصر وجدت  سليم بيا أمام وكان يبدوا غضب وحين يغضب شكل يتغير كانت جميلة تبدأ أمام مثلة القطة أمام الأسد سليم بغضب:كنتي بتعملي ايه  برا القصر
جميلة بخوف:كنت وقف  معا  حدا من صحابي
سليم بغضب وصراخ اكبر:مين دا ولية  يجي ليكي لحد هنا
قام  سليم  بمسكه من شعرها  قامت  جميلة  بصراخ من شدة الألم 
سليم بغضب وصراخ اكبر:انطقي ازاي تخلي  شخص غريب يكلامك  ازاي
جميلة بخوف  وبكاء:هو مش غريب هو بتحبني وانا بحب ولم نكبر  هنتجوز 
جميلة  أنها شخصية  عفوية  وتلقائية وبرية  تتحدث  ولا تعرفة  عواقبة  هذآ ما تقولة 
احس سليم بيا  بغيرة  تأكل  في وأصبح  مخ*يف أكثر مما هو  مخ*يف
قام بصف*عه  عداد صفع*ات و وقعت على  الأرض  وهي وتبكي  وتصرخ
سليم بغضب:انتي ممنوع  انك تحبي عرفة  لية عشان::::::::::::
سليم بغضب وصراخ اكبر:انتي ممنوع  تحبي عرفة لية عشان  انتي مالكي انا يعني بتعت سليم  العزيزاي 
كانت جميلة  تبكي  وتصرخ  وتنادي على  امها 
وانهال  عليها  بص*فعات  حتي اغمي  عليها. وبعدها  ظل ينظر  إليها  وبعدها  جاءت  زينب وجدت  جميلة  علي  الارض  والد*م  تسيل  من شفاتي*ها  وانف  
زينب  بصراخ:جميلة  فيكي  اي قومي مين عمل فيكي كدا جميلة  جميلة  اصحي مين عمل  كدا كانت تتحدث  بخوف شديد 
وجدت سليم بيا  وقف أمام  وكأنه غضب العالم  تجمع  في

زينب بغضب:انت يلي عملت  كدا فيها لي  حرام عليك  دي عيلة  هي عملت اي لية تضربها بشكل دا
سليم ظل  صامت  فترة وبعدها  تحدث:هي غلطتة  وكان لازم تتعقاب 
زينب:حرام عليك  انت مش عندك قلب ولا رحمه  تب راعي أنها لس صغيرة  حتي لو كانت غلطتة  
سليم:ممنوع من  هنا وريح تخرج  من القصر  
زينب:هو انت اشترته  عشان  تتحكم  فيها

سليم ببرود:لا بس نوي اشتريها 
 ثم حملها  ودخل  بها القصر  تحت انظار  الجميع  ودهشت زينب  مما قال فا هي لم تفهم اي شي
زينب:مش فاهمة حاجة  وانت وخدها  ورايح  فين 
دخل الي جناح  الخاص و وضع  وخرج  كانت زينب مصدومة مما يحدث
 زينب:انت جيبها  هنا لية
سليم ببرود:دا الطبيعية 
زينب:اي هو يلي طبيعية 
سليم:مكانها تكون هنا
زينب:ازاي

سليم ببرود:عشان هي هتكون  مراتة  سليم  العزيزاي 
زينب:اي ازاي
سليم:زاي ما سمعتي
زينب:انت بتقول اي  ومين قال انك تتجوز  جميلة  هي قالت كدا
سليم:لا انا يلي قرارت  دا اني اتجوزها 
زينب:ومين قال أنها توافق او انا أوافق  على  الجواز دي
سليم ببرود:مش مهم انتي او هي تقول رأيها 
زينب: انت عايز تتحكم في  حياته  بنتي
سليم:اي حدا  يدخل هنا انا بتحكم  في النفس  الية بيطلعوا

 زينب:بس مش لدرجة  تتجوز  واحدة من  غير  رأيها  كدا اسمو  جوز غصب
 سليم  وهو  يدخن سجار:روحي اجهزي المأذون  جاي بعد ساعتين 
زينب:مأذون  اي يلي جاي بعد ساعتين  انت عارف بنتي عندها  كما سنة١٨ سنة وانت عندك كما سنة اكيد معدي٣٠  ويعنى  بدل ما تكون جوزها  تكون ابوها
سليم بغضب:انتي عرفة ان ألف  واحدة  اصغرة  واحل  من بنتك يتمنون   نظر مني ويكفي بس أنها تكون  زوجة سليم العزيزاي  ها تعيش عيش عمرها ما تحلم بيها 
زينب:اه هي تتمتع بالفلوس وانت تتمتع بشبابها صح  يا سليم بيا 
سليم:انا  لو عايز  اتمتع زاي ما انتي بتقولي أقدر من غير  اني اتجوزها  اني اخد يلي انا عايز وقدم  عينك  كمان  وانا قالت قبل كدا ألف  واحدة اصغرة واحل من بنتك يتمنون مني نظر  او اني أقضي  معهم ليل دا لو عايز  زاي ما انتي بتقولي  اتمتع 
باشبابها 
كانت زينب مصدومة مما يحدث لا تعرفه  ماذا تفعل فكرت في  الهروب 
فهم سليم  ما يدور في  راسه:ما تحوليش  انك تهربي  وقتها ها حرمك من بنتك ومش  تقدري  تشوفيها  تاني في حياتك  ولو عصبتيني  ها تشوفي وشة عمرك ما شافتي في حياتك  و وقتها هتمتع  بيها زاي ما انتي بتقولي  بس من غير جواز ولا مأذون 
كانت زينب مصدومة  فاهمتة  أنها ليس لديها  أي خيار آخر  غير أن توافق او لا معني  اخر تصمت 
سليم  :المأذون  علي وصول اجهزي مديرة القصر  مستنيه  برا عشان توصلك لي الجناح  بتعك  عشان تجهزي انتي وجميلة  في  النهاية انتي أمة العروس
خرجت زينب من مكتب  سليم بيا  وهي غرق في أفكارها  لا تعرفه ماذا تفعل  اذا فعلت  شيء  سوف تاذي  ابنتها  كما قال  سليم  بيا لهذا قرأرت  أن  تسلم  أمر  الي الله  فهو  يعرف  الخير  الي ابنتها ولن  يدع شيء  ياذيها 
وجدت زينب مديرة القصر 
مديرة القصر:اتفضلي  معيا  يا زينب هانم 
استغاربت  زينب من أسلوب  مديرة القصر 

زينب:هو انتي يا مدام دينا  بتكلمي  معيا برسمي  لية
مديرة القصر:دا تعليمات  سليم بيا  اتفضلي  معيا  على  الجناح بتعك عشان تجهزي 
 دخلت الجناح وجدت  ملابس  تناسب  عمرها ومجوهرات  جلست  على  السرير حتي ترتاح من  التفكير 

 
دخل سليم بيا  جناح  الخاص  وجد جميلة  حيث  تركة على  السرير  جلس  بجانبها  وهو يتحسس  شعره   وظل ينظر إليها  حتي سمع صوت طرقات على الباب دخلت الخادمة 
الخادمة:الدكتورة  برا يا  سليم بيا 
سليم ببرود:خليها  تدخل
الدكتورة :اومرك  يا سليم بيا 

سليم : صحيها بسرعه
الدكتورة: تحت امرك 
استغرقت  الطبيبة  نحو ربع ساعة  حتي بدأت  تستيقظ  جميلة  وخرج  سليم  من الجناح    استيقظت  جميلة  وظلت تبكي  بشدة  وكانت خائفة  من المكان  التي هي  في دخلته مديرة القصر  وخلف مجموعة  من الفتيات  يحملون  الملابس  و أشياء  كثيرة  ركضت  جميلة  نحو  مدام دينا 
جميلة  ببكاء:خالتو  فين ماما هو انا فين عايزة  أروح  لماما  خديني 
حزنت كثيرا  على  تلك  الفتاة الصغيرة  ولكن ماذا تفعل هي
مدام دينا:انا اخدك لي مدام زينب  بس بشرط
زينب وهي تمسح دموعها:موافقه  بس خديني  لماما
مدام دينا: تلبسي  الهدوم  دا وتجهزي  نفسك وانا وأنتي نروح  لي مدام زينب  ها موافقه 

زينب:اه موافقه 
مدام دينا:تب يلا يا بنات  
بدأ  في تجهيزها  وبعدها  ساعة  كانت جميلة  قد اردات  فستان  أبيض  ابراز  جمالها  ومكياج  جعلها  تبدوا  اكبر من سنها ومجوهرات  بسيط نزلت جميلة  وجدت أمها  وركضت الي حضن  أمها  وكان يوجد  بعض الناس ولكن لم تلحظة  هذا 
 ولم تلاحظ  وجد  سليم  بيا الذي كان يجلس  على الكرسي ويدخن سجار  ببرود
جميلة:ماما انتي كنتي فين انا كنت خايفة  اوي
زينب:اهدي يا  حبيبتي 
قاطع  حديثهم  صوت  سليم  بيا 
سليم ببرود:يلي يا  شيخنا 
سمعتة صوت  خافتة جميلة كثيرا  واستخبات  خلف امها  وأبتسم  علي تصرفاته  الطفولية 
الشيخ:انا جهزت  كل حاجة  فاضل امضت  العروسة  اين العروسة 
لم تعرف زينب ماذا  تقول  فضلت  الصمت التام
سليم:تعالي امضي يا جميلة 

صدمت جميلة  مما قال
سليم:انا قالت تعالي  امضي
جميلة:انا  ازاي
سليم:تعالي امضي
جميلة  بخوف:بس انا مش عايزة  اتجوزك  يا عمو انا مش بحبك  انا بحب ت
لم تكمل الكلام  حتي أخذت  ص*فع وقعت على  اثرء  على  الارض وامها  احضتنتها  بشدة  وهي تبكي ايضا على  حال ابنتها  الصغيرة 
جميلة:قومي امضي 
جميلة  وهي تهزء  راسه  لا لا احس سليم بيا  بغضب بعدها  خرج سل*احو   و وضع  على  رأسه  زينب
جميلة:ماما لا ونبي 
سليم:امضي يا ام
جميلة:ونبي يا سليم بيا  سيب ماما وموتني  انا
أطلق  رص*اص في الهواء  لتصرخ  جميلة 
جميلة:حاضرة  
وبعدها  مضت جميلة  علي  الأوراق  
الشيخ لم يستطع  التحدث لأن يعرف  سليم  جيد  لأن  هذا يعتبر  جواز غصب لم يستطع  قول اي شيء  خوفنا  من سليم بيا  وهذا لا يجوز شرعنا
الشيخ:بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير 
وفجأة  نسمع صراخ
وقعت  جميلة  أرضنا  بعد زواجها من  سليم بيا 
زينب  ببكاء:جميلة  قومي  يا قلبي سامحيني 
قام سليم  بحملها  وادخلها  الي جناح الخاص و وضع  على  السرير وكانت زينب  معهما  في  الغرفة   وجلست  بجانبها  وهي تبكي 
سليم ببرود:الفرح  بعد  يومين 
زينب:حسبي الله  ونعم الوكيل  فيك
ترك  الجناح  وكانهو  لم يسمع  شيء 
::::::::::: ::::::::::::
في مكان  آخر 
 الشخص المجهول:مش عرفت  اي حاجه  بخصوص  سليم 
خالد: من ساعتة  ما الحارس  يقلي بينقل   تحركات  سليم بيا  ما اختفة  واحنا مش عارفين  اي حاجه  عن غير  اني في  خبر نزل دلوقتي  ان سليم  العزيزاي  فرحو  بعد  يومين 
الشخص المجهول:اي سليم  يتجوز  ازاي دا اكيد  الموضوع  في  حاجة 
خالد:هو انت مستغرب  ليه 
الشخص المجهول:عشان غريب  اوي لية يتجوز  سليم  عندو  أعداء  كتير  لو اتجوز  كدا هيكون  لية  نقطة ضعف 
خالد:سليم  العزيزاي  دا جبروت دا مش يهموم  حدا حتي لو  مراتة  مش ها يفرق  معا 
الشخص المجهول :انت معك حق بس لو كان  بيحبها  الوضع  يختلف و ساعتة  يفرق  معا اوي كمان 
خالد:عايز  تفهمني ان سليم العزيزاي  بجبروت  وقوتة   مش هيقدر  يحمي  حدا هو  بيحب
الشخص المجهول:لا يقدر بس لازم تعرف  حاجة  يا خالد ما مفيش  شخص يفضل علطول  صحي وأكيد  ها يجي  اليوم ان يغفل عن  حاجة  تخص و ساعتة  يجي دارن  عشان نض*رب الض*رب الصح لون لان لم الواحد  بيحب  يبقا  ضعيف  ودا المطلوب 
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
 في  جناح سليم كان  تجلس زينب  وكانت جميلة  قد استيقظت  وهي تبكي
جميلة  ببكاء:ماما هو اي دا  يلي حصل  هو انا بجد  اتجوزت  بجد سليم  بيا
زينب:اهدي يا حبيبتي  ارمي حمولك  على  الله   يمكن دا نصيبك 
جميلة:لا يا ماما انا مش بحب إنا  بصراحة  انا بحب واحد  زميلي في  المدرسة 
زينب:اي دا يلي انتي بتقولي  يا جميلة 
جميلةوهي تبكي: آسف  يا بس انا كنت هقولك  بس مش حصل مناسب
زينب:اهدي يا بنتي مش ينفع  تجيبي سيرت  رجل  غريب انتي دلوقتي  متجوز
جميلة :يا ماما
زينب:اسمعي يا حبيبتي انا مش عرفتة  اعمل  حاجة  بس اكيد في  حكمة  في كدا ومحدش عارف الخير فين قومي صلي  عشان ترتاحي 
جميلة:حاضر يا ماما
خارجت  زينب من الغرفة  وتركتة  جميلة  تصلي وتدعوة  ربها  حتي يريح  قلبها 
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
في مكتب سليم بيا  كان يشهاهد  جميلة  وهي تصلي عبر التليفون من خلال  الكاميرات  فجأة رن  تليفون سليم  وظل يتحدث  نحو نصف
 ساعة  وبعدها  أغلق  تلفون دخل مدير  أعمال سليم بيا
مدير أعمال:سليم بيا أحمد بيا على  وصول اتصال بيا لما عرف انك هتتجوز  وقال انو رجع مصر عشان يحضر الفرح وهو علي وصول 
سلم ببرود:اعمل الترتيبات  عشان إستقبال 
مدير أعمال:كل حاجه  جهزا  بس حضرتك الفرح عايز  هنا ولا في الفندق   حضرتك
سليم:الفندق  طبعا مش عايز غلطة فاهم
مدير أعمال: مش عايز  حضرتك تقلق كل هيكون  تحت السيطرة 
انصرف مدير أعمال  وظل سليم بيا  ينظر إلى  جميلة  وهو يبتسم 
سليم :معقول يوم ما احب يكون عيلة صغيرة  يمكن نوع جديد  وحب أجربو   ومش حب   بس لو كان نوع عايز  اجرب كنت  اخد منها يلي عايز حتي لو كان بالغصب  يومين واشوف اذا كان دا تسلي  ولا حب
 بعد ساعتين  كان سليم يجلس  على المائده من اجل يتناول طلبه من الخادمه ان تستدعي جميله وامها من اجل تناول الطعام ذهبت الخادمه من اجل انت بتدعي جميله وامها
كانت زينب وجميلة  يجلسان  في الجناح  ودخلت الخادمة 
الخادمة:مدام زينب سليم بيا  طلبك انتي والهانم  الصغيرة  عشان العشاء
زينب:تب قولي  حاضر نازلين 
جميلة:مش عايزة انزل واشوف يا ماما
زينب:انا قالت اي ربنا مستحيل  يعمل حاجة  وحشة  فين استهدي  بالله  يلا ننزل
نزلت جميلة  وامها
كان سليم بيا  ينتظرهم من أجل أن  يتناول  الطعام  جميعنا 
جلست زينب  وجاءت جميلة  من أجل أن تجلس أوقف  سليم  بيا
سليم ببرود:استني  مكان هنا الكرسي يلي  جنبي من هنا ورايح
جلست جميلة  بجانب  سليم بيا  وهي ترتعش  من الخوف لم تاكل  وظلت تلعب في الطعام 
سليم: مش تلعبي في  الاكل كلي الاكل يلي قدمك بسرع
 جميلة بخوف:م ش جعانة 
سليم ببرود:كلي عشان تاخدي الدواء  بتعك بكرا  الفرح  بتاعي  انا وانتي  عايزك بصحتك  ثم اكمل بخبث عشان بعد الفرح مش  هتعرفي تنامي 
عايزك ترتحي 
جميلة بشجاعة:وانا مش عايزة اني اتجوزك انا مش بحب إنا بحب  حدا تاني انا بك*رهك
لقد تجمع غضب العالم  كل في سليم  بيا في تلك الحظة 
قام سليم  وامس*كها  من شعرها  وصرخت  صر*اخ  هزات أرجاء القصر 
سليم  بغضب: كنتي  بتقولي اي 
زينب:سليم بيا ونبي سبها هي عيلة مش عارفة هي بتقول اي
سليم:انا هربيكي   ظل يوجة لها الص*فعات 
حولت زينب التدخل   
سليم:لو ادخلتي ها   اقتلها  دلوقتي 
ا ابتعدت زينب عن جميله وهي تبكي
سليم:كنتي بتقولي اي فكريني 
كنت جميلة  تبكي وتضع  يدها  عل علي واجهها خوفا منه حتى تحمى نفسها
وام*سكها سليم  بيا من شعرها ودخل بها الي غرفة مظلم: تقعدي هنا لحد الفرح عشان تتعلمي الأداب 
جميلة:لا انا عايزة ماما ونبي مش تسبني  هنا انا بخاف
خرج  سليم  وأغلق الغرفة عليها
كانت جميلة تبكي وتص*رخ وتنادي على امها 
جميلة:ماما يا ماما خرجيني  يا ماما ونبي مش تسبني هنا انا بخاف 
زينب كانت تسمع ابنتها وهي تنديها  وكانت تبكي هي ليس بيدها اي شيء  غير البكاء 
ظلت جميلة  تبكي وتصرخ  وتنادي على امها  وكان الصر*اخ يزداد 
ذهبت زينب الي سليم بيا   كان يجلس في المكتب  دخلت 

زينب ببكاء:سليم  بيا ارجوك  خرجة هي  بتخاف  من الطلم انت مش سامع هي بتصرخ  ازاي 
سليم  ببرود: هي غلطتة   ودا  نتيجة أفعالها 
زينب:خرجها  وانا ها فهمة أنها مش تعمل كدا تاني
سليم ببرود:انا عمري ما سمحت حدا غلطة بس انتي بقيتي حماتي ولازم اسمع كلامك بس لو غلطتة تاني  انا مش هقولك  هعمل اي فيها
زينب:ماشي بس خرجها  بسرعة
ذهب سليم بيا  وزينب  الي الغرفة  التي فيها جميلة  عندم  فتح الباب  ودخل سليم بيا  لم يكن  لها أي اثرء فقد كان شباك الغرفة مفتوح   لتتحول  عين الي أسود  مظل*م وبعدها  أقترب من  زينب  و همس  لها

سليم بغضب حارق:اوي اسمعك صوتك فاهمة  وبعدها  صراخ يا  قيصر 
ليأتي شخص  بملامح  جميلة  ولكن ضخم البنية  دور على  جميلة  واطلق  الكلاب
قيصر:أمرك
خرج قصير وفعل ما طلب من
قصير يكون  الحارس  الشخصي  سليم بيا
 بعد  نصف ساعة  كانت جميلة  أمام  سليم بيا  وهي تبكي و ترتعش  خوفنا  من سليم 
كان سليم يجلس ببرود على الكرسي ويدخن سجار  وبعدها  بغداد دقائق  تحدث 
سليم:اطلعي على  الجناح  بتعك
ذهبت  جميلة من  أمام وهي تبكي  وخلفها  زينب 

استغربت  زينب عدم  فعل سليم بيا  اي شيء  بسبب هروب جميلة  فى عندم جميلة  تفعل اي شيء  حد لو قالت كلمة كان يعقابها  بشدة
قيصر ظل ينظر إلى  سليم   ويفكر فى هو يعرف سليم  العزيزاي  جيد  لا بدأ ان يخطط لي شي  ما
سليم  وهو يلعن  نفس ويقول  لقد اصبحت  ضعيف  عندم اراء  دموعها  اضعف وهذا ما لا 
الخدامة:سليم بيا  أحمد  بيا  وصل 
سليم:دخلي المكتب
داخل  سليم  الي المكتب  وجد أحمد  ينتظر 
أحمد:ليك وحش يا رجل 

سليم ببرود:اقعد
أحمد:هو انت مش هتخلص  من برودك  دا خالص 
سليم:لا
أحمد: انا لما سمعت مش صدقت  انك فعلن  هتتجوز  اي الحكاية 
سليم ببرود:لما اعرف انا الحكاية  ابقا  اقالك  اي هي
أحمد:هو في اي انا مش فاهم اي حاجه 
سليم:انس اي أخبار  الشغل في ألمانيا 
أحمد:تماما  أحمد  هو يفكر في  أمر ما تب مش هتعرفني  على  مرتك
في لحظة  وجد أحمد  نفس في الأرض 
أحمد:نهار اسود   بهزار  بس الي الحكاية  خلاص فاهمتوا  سلام  يا  صاحبي
وبعدها رحل صديق وهو يضحك
كانت جميلة  في الغرفة تصلي وهي تبكي كانت تصلي حتي ترتاح  والغريب أنها شعرت  بشي غريب  بعدها لم تستطيع  تحديد هذا الشعور هل هو  راح او عدم راح ظلت تفكرا  حتي نامت
 في منتصف الليل  دخل سليم  بيا جناح الخاص  والذي يوجد بها  جميلة   كام يقف  ويضع  يد في  جيبة وينظر إليها بملامح  جامد  ظل يتأمل نصف ساعة  وبعدها  دخل الي الحمام  كا يستحم  كانت جميلة  لا تزل نام  وبعدها بربع ساعة  كان قد خارج  من الحمام وهو يليف منشف  حول   استيقظت  جميلة  وعندما رأت  صراختة  
جميلة بخوف شديد:انت بتعمل اي هنا
نظرا إليها وبعدها  دخل غرفة الملابس حولت جميلة  الخروج من الجناح ولكن الجناح  لهو باب  الكتروني  يتم فتح من خلال كارد  او بصمة
لم تستطيع  الخروج جلست  عند الباب وهي تبكي بصمت وبعد دقائق  خرج سليم بيا  من غرفة الملابس وكان عري الصدر لا يرتديه  غير  البنطلون وجدها جلس وتبكي 
سليم ببرود/قومي نامي
جميلة بخوف:عايزة ماما 
سليم ببرود/الصبح قومي نامي  مش بعيد كلامي كتير
خافتة جميلة كثيرا من  و ذهبت  الي للسرير  ظلت نصف ساعة  تحول النوم لكن لم تستطيع  النوم  كان سليم بيا  يعمل  على  الاب توب  وبعد  ذهب الي السرير  قامت جميلة  بصراخ  
جميلة/انا بتعمل اي 
سليم:لا رد
جميلة/مش ينفع كدا عيب انك تنام جنبي
سليم:انا جوزك   
جميلة/لا مش جوزي
سليم ببرود/قولي تاني بتقولي اي
قام سليم  بيا  من  على  السرير و وقف امام 
جميلة بخوف/مش جوزي
سليم بغضب/انا لس مش عقباتك  علي يلي عملتي ومش  نوي  دلوقتي  بعد الفرح  عشان مش اشو وشك 
جميلة ببكاء  وصراخ  شديد/حرام عليك انت  اي انت بتعمل كدا انا بحب واحد  وهو  بيحبني  حرام واللة الي بيحصل  دا
سليم بغضب حارق/امسكها  من شعرها وص*رخت  انا هعلمك  ازاي اتنطقي  اسم  واحد  تاني قدم  سليم  العزيزاي  انا الف واحدة بتحلم  تق*ضي  معيا ليل  تيجي  انتي وتقولي لا انتي بتحلمي 
جميلة  ببكاء:سيب شعري بيوجعني  
نظرا سليم  إليها وهي تبكي وعينها  ممتلا  بدموع  احس بضعف  أمام  ولكن رفض تلك الفكرة ورمها  على  السرير  ونام فوق
سليم ببرود/انا هعلمك ازاي  تقولي اسم واحد تاني قدمي
قام  بص*فعه عداد صف*عات  وجرتها  من ملاب*سها  وهي تص*رخ
جميلة:ونبي لا ونبي لا حرام عليك 
قام سليم  من علي السرير وهو يضع يد في  جيب 
سليم/دا درس  عشان تتعلمي  قومي يلا غيري  وتعالي نامي جانبي عشان بكرا ورانة  ليل طويل ونكامل  بكرا يلي وبدأنا  يلا قومي غيري قامت  جميلة  من علي السرير وذهبت بسرعة  الي الحمام  وغيرت  ملابسها  وبعدها  خرجت  ونامت  على السرير  وهو كان نام علي السرير وعينها  مغلق نامت جميلة  من التعب 
في الصباح  تستيقظ جميلة  من النوم لم تاجد  سليم بيا  قامت جميلة  واستحمات  و حولت الخروج من الجنان  لم تستطيع  الخروج  بعدها بإ دقائق  جاء سليم بيا/يلا انزلي
جميلة  بفرح/بجد 
نزلت جميلة  وذهبت الي أمها وجدتة  أمها جلس  في  غرفة  الطعام
جميلة/ماما
زينب/جميلة  بنتي وحشتني انتي كويسة 
جميلة/ايو كويسة  يا ماما  بس انا مش عايزة اتجوز  سليم بيا  يا ماما انا
دخل سليم الي غرفة  الطعام  وجلس على  الكرسي  ولم تستطع  جميلة  انا تتحدث 
سليم ببرود/يلا   عشان بعد الاكل نروح على  الفندق  يلي في الفرح 
جميلة  وقد فكرت في  شيء 
جميلة/تب في واحدة صحبتي  ممكن تجي  معي الفرح
سليم ببرود/شوي و دلقيها  دخل عليكي 
 بعدها بدقائق  دخل قيصر/سليم  بيا هي وصلت
سليم ببرود/دخلها 
قيصر/ادخلي
نور/ماشي يا عسل
جميلة/نور وحشتيني
نور/وانتي كمان
جميلة/تعالي عايزكي 
ذهبت  جميلة  و نور  الي الحديقة
جميلة/اسمعي يا نور يلي هقول كويس
حكاتة جميلة  كل ما حدث معها
نور/كل دا حصل 
جميلة/ايو وانا عايزكي  تساعديني  اهرب
نور/ازاي
جميلة/فكري انتي
نور/اي رايك في سارة
جميلة/سارة  مين
نور/سارة المنتقبة 
جميلة/اه فاهمتة
نور/ايو تيجي تزورك  وانتي تخرجي علي أساس  هي 
جميلة/ماشي اتصالي
نور   اتصالت  بها وشرحت  لها كل شيء 
دخلت جميلة  القصر  وسالت  عن سليم بيا  كان يوجد في المكتب 
دخلت جميلة  المكتب بعد استأذنت 
جميلة/هو في واحدة  صحبتي ممكن تجي  هي كمان
سليم ببرود/ممكن
جميلة/ماشي
 شكرا 
خرجت جميلة  من المكتب  وشعرت  أن الخطة التي وضعتة  قد نجحت 
نور/ها وافق 
جميلة/ايو
بعد نصف ساعة  كانت سارة تدخل من باب القصر 

 سارة/سلام عليكم 
نور  وجميلة/وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 
سارة/انتي كويسة  يا جميلة  
جميلة /اه الحمد لله  تب احنا هنفذ  الخط ازاي وامتة 
سارة/انتي دلوقتي تلبسي وتخرجي  على  اساس انو انا ومش ليكي  دعوة اي يلي هيحصل  بعدها
نور/ هو هيعرف انك هربتي  وكدا الفرح باظ  انتي هتروحي عند خالتي يلي في اسكندرية  وهو مش هيعرف يوصلك 
جميلةبخوف/ماشي ربنا يستر
قامو  بتنفيذ  الخطة
لبست جميلة  النقبة وخرجت من القصر و بعد  خروج  من القصر  وظلت تمشي بضع دقائق  وفجاة  وقفت سيارة أمام  ونزل رجل  من السيارة  كان ذلك سليم بيا 
 سليم ببرود/يلا اركبي  
جميلة بخوف/انا  ا نا 

سليم بغضب/اركبي 
وبعدها امسكها  من شعرها  ورمها   الي داخل  السيارة  وبعدها ركب  السياره  كانت تنظرا لهو  بخوف شديد
سليم/انتي فكر اني مش عارف يلي انتي بتعملي شكلك  مش  عارفة  انا مين انا عارفك  انا مين تعالي 
وقفت السيارة  أمام  القصر سحب سليم بيا  جميلة  من ش*عرها  وهي ت*صراخ 
وصل  سليم بيا  الي الجناح  ورمها  في وأغلق الجناح
سليم بغضب وصراخ /انا هربيكي 
كان يتقدم الي الأمام  وهي تترجع  بخوف أقترب  منها وظل يض*ربها  بوح*شية  وامسكها  من  شعر*ها وص*رخت انا هعلمك ازاي  تعملي كدا واحضر  مقص وق*ص شع*رها  كانت تبكي 
جميلة  ببكاء/خلاص مش هعمل  كدا تاني
وظل يض*ربها  حتي اغمي عليها  وتركها  وخرج من  الجناح 
سليم بغضب/قيصر  الغي الفرح 
قيصر/أمرك يا  سليم بيا  بس الصحافة 

سليم/اخترع اي موضوع 
قيصر/تمام
دخل الجناح  وجد  كما تركها  ورمها  عليها  ماء  واستيقظت   الفزاع
جميلة بخوف شديد  وبكاء/مش هعمل  كدا تاني نبي 
جميلة  بغضب/لس مش عقباتك علي يلي عملتي  
وبعدها عاد يضرب*ها  بوح*شية  وظل يضر*بها  وظل يكرار  هذا ي*ضربها  ويغمي  عليها  ويجعلها  تستيقظ  ويعود يض*ربها 
ج
سليم بغضب  وهو يتحدث  في التلفون  قيصر   دكتورة بسرع  وأغلق الهاتف 
 ونظر إليها وهي ملقها  علي السرير و ملامح  غير واضح من كترا  الض*رب

وبعدها بربع ساعة  كان قد جاءت الطبيب  وكشفت عليها  و وصفت بعض الادواية  
الدكتور ة/سليم  بيا هي اتعرض  لضر*ب وحش*ي ولازام  تبل
سليم ببرود/مع الدكتورة  يا قيصر
قيصر/اتفضلي  
خرجت الطبيبة  دخل سليم بيا  الي جناح وجدها نامه وبعده  جاءت أمها ورات منظرا ابنتها وصراخت  
زينب/جميلة   يا  حبيبتي  قومي حرام عليك  لية لي تعمل فيها كدا
سليم ببرود/انا حر دي مراتي  واعمل  يلي انا شايف حتي اني ممكن احرامك  منها وانتي عارفة  كويسة دا
زينب  وهي تعرفة  انا ما يقول صحيح  وظلت صامت وجلست طول  اليل معا جميلة  ومر اسبوع وجميلة  قد تعافت  وسليم كان مسافر في شغل مع أحمد 
كانت جميلة  وامها يجلسان  في الحديقة ويتحدثون 
زينب/عمل اي دلوقتى  يا حبيبتي
جميلة  بتعب/ كويسة يا ماما 
زينب/تب امتحاناتك  فاضل  عليها شهر  ها تعملي اي تأجيل ولا اي
جميلة/لا انا ان شاء الله  ادخل الامتحانات  وهبدا  الدراسة  من بكرا 
زينب/تب هدزكري  ازاي  و انتي دراعك  مكسور 
كانت جميلة  علي وشك البكاء 
زينب/اهدي يا حبيبتي  مين عارف ان دا ممكن يكون خير

جميلة/انا كويسة يا ماما  وان شاء الله  اذكرا كويسة
أثناء  حديتهم  فتح ابواب  القصر  الكبير ودخل أسطول من السيارات  ونزل سليم بيا من السيارة  واثناء  دخول سليم  االقصر  رأي جميلة  وهي تتمسك  با امها  بقوة وهي خلفها  وتبكي شعر بشي غريب  من خوف  جميلة  من ولكن  لم  يهتم  ودخل القصر 
بعد  دخول
جميلة بخوف/ماما انا خايفه  اوي انا جسمي  وجعني  اوي يا ماما  مش تسبيني  لوحدي ونبي  يا ماما 
زينب  ببكاء  /اهدي يا روحي   انا عايزة  منك حاجة  واحدة انك تسمعي الكلام  وبس ماشي

جميلة ببكاء/حاضرة  يا ماما 
جاءت الخدامة/مدام  زينب سليم  باشا طلبكم  علي الغداء
زينب/ماشي حاضر 
بعد دقائق  كانت جميلة  وزينب  يدخلن  غرفة  الطعام  وكانت جميلة  علي واشك  ان تجلس حتي تحدث  سليم بيا 
سليم/انا قالت اي قبل كدا ولا تحبي فاكرك 
جميلة  وقد تذكرت  ما فعل وفجأة  كانت تبكي بطريقة  غير طبيعية  وكانت تقول  اشياء  غير ما فهوم 
جميلة ببكاء/لا ونبي مش تضرب  لا ونبي هسمع  الكلام
و وقعت علي الأرض  وكانت تترجع الي الوراء حتي وصلت الي الحائط  وانكمشات  علي نفسها  وظلت تتحدث  بهستريها 
جميلة/مش تضرب ونبي لا  وظلت تصرخ
زينب  ببكاء/اهدي يا حبيبتي 
جميلة بخوف/هيض*ربني  يا ماما  خلي  مش يض*ربني يا ماما 

زينب ببكاء/حاضرة  يا  حبيبتي  تعالي معي يا حبيبتي تعالي استريحي  
كان سليم يجلس ببرود  وقام با اتصال  با الطبيبة  وذهبت جميلة  وزينب  الي الغرفة   و بعد دقائق  كان قد جاءت الطبيبة 
الطبيبة/سليم بيا هي  عندها انهيار  عصبية  هي ولازام ترتاح ومش تتعرض لي اي نوع من انواع العن*ف  لأن في  خاطر  على حياتها 
 ذهبت الطبيبة  وكانت  زينب تجلس في غرفة  جميلة  كانت جميلة  نام وبعدها  قامت زينب من أجل لأن تصلي من أجل ابنتها
كان سليم بيا  في المكتب  يعمل ودخل علي صديق  أحمد 
أحمد/سليم  صفقة  الصين  هتروح  امتى تخلصها 
سليم/انت يلي هتروح  تخلصها 
أحمد/نعم دا انا لس جاي من بلد عايزني اسافر تاني لية حرام عليك
سليم/بتقول اي
أحمد بخوف/ولا حاجة  كانت بقول اسافر  امتي 
سليم/بعد خمس  ساعات  با الطاير الخاص  يلا روح أجهز
أحمد/ربنا علي الظلم والمفتري 

سليم/ماشي من وشي  دلوقتي
أحمد بخوف/ماشي ماشي واللة  ماشي
في منتصف الليل دخل سليم بيا جناح الخاص  وكانت زينب نام علي الكرسي وجميلة  لا تزل نام
جلس  سليم  على  السرير وأخذ  يلمس شعرها 
سليم  /انتي ملكي يا جميلة  مش عارف انتي عملتي في  اي ومش هسمح  انك تبعدي  عني حتي لو بموتك  ان مش حبيتك  ان عشقتك  وخايف  اني ادمرك  بسبب تملكي  انا سليم  العزيزاي  خايف حاجة  من سابع المستحيلات  كانت تحصل  لازم تسمعي الكلام عشان مش ازعلك
وبعدها خارج  سليم  من الغرفة  ولكن  كانت زينب قد سمعت  الحوار  
عندم خرج سليم بيا من  الغرفة 
بعد ان خرج  سليم من الغرفه فتحت زينب عينيها وقد سمعت كل ما قال سليم أحست  أن سليم  لا يحب جميله  بلل يعشقها أحست   بشعور جميل انا هناك احد يحب ابنتها لا بل يعشقها ولكن في نفس الوقت خائفه من سليم وجبروت وقوته وفرق السن بينهم واخافت انا جميله لا تتقبل سليم على الرغم انا جميله تستطيع تقبل اي احد في حياتها اذا عملها بحب فهي مثل الطفلة الصغير ةمن يعاملها بحب تحبه ومن يعاملها بقسوة لا تكره  بل تخاف من  فقط ظلت زينب  طول الليل وياتيها افكار كثيرا حتى غلبها النوم

 
في مكان مجهول 
المجهول/بعد أسبوع  التنفيذ  العملية
المجهول  التأني/ بس لو فشلت العملية  وسليم  خرج منها نخسر كل  حاجة  والنهاية  الموت
المجهول  الاول/كل حاجة  معمول حسابها  وبعدين  ان لس مش نسيت  البنت يلي كانت عند سليم   يلي كانت في  الجنينة  و احنا بنمضي  العقد 
  المجهول التأني   /يا دا انا كنت ناسي  خالص  البت دي انت عرفت  حاجة  عنها 
المجهول الاول   /اه عرفت  ان سليم  اتجوازها  
المجهول التان  /نعم  بس دي صغيرة  علية اوي 
  المجهول الاول        /أكيد  بيحبها 
المجهول التأني /كدا سليم بيا  عندو نقطة ضع انت عرفت  ازاي كل دا
 المجهول الاول       /من مصادر  خاص 
ال:::

قد مر أسبوع وجميلة قد تحسنت  كثيرا   اصبحت تهتم    با لدراسة  كانت جميلة تدرس في  الجنينة  واصبح  الجو  ليل  وفجأة  صوت طلاقات  الرص*اص  في كل مكان عندم سماعه جميله اصوات الرص*اص  واشتباك الحراس  وقعت على الارض كانت تحضن نفسها من الخوف فجاه جاء احدهم وصوبه المسدس في اتجاهه وحين رفعتا  عينيها ليه ترى وجدته قد سقطت ارضا و وجاءسليم بيه ممسك المسدس وهو من اطل*ق النار علية وقامه باحتض*انها وكانت هي تتمسك بقوه وكان مازال الرصا*ص في كل مكان وعندما كان سليم يح*ضنها  الزمن قد توقف ونسيا انا هناك معركه
جميلة بخوف/انا خايفه اوي يا سليم بيا 

سليم/ اهدى مش تخاف طول ما انا معك 
ككان هناك احد من بعيد يصوب  المس*دس باتجاه جميلة  وقا سليم  بالطل*اق النار علي وقام الرجل بالطلاق رص*اصه  ولكن قد جرح احد كتف سليم بيا و بعدها ق*تل سليم  كان سليم  واقف  ولم يسقط  أرضنا كان واقف مثل الجبل
جميلة بخوف شديد وبكاء/انت كويس 
سليم/علي فوق بسرعة 
جميلة بخوف/بس انت
سليم بغضب/انا قالت اى
جميلة بخوف/حاضر
دخلته جميلة الي القصر  وكانت ترتعش من الخوف  كان سليم  يفكرا  ما حدث لم وكيف  قد توقف عقل سليم  العزيزاي  بمجرد لمس  من ج*سد تلك الصغيرة  قد توقف العقل  وتحرك القلب  دخل سليم  الي المكتب  بغضب وظل يكسر  كل شيء  يراء  وكان  يصرخ  ولكن  صوت مثل صوت الأسد كان صوت شرس  وقوي كان كل ما في القصر قد سامع وكان يشعرو  بخوف  من سليم بيا 
حتي جميلة  ولكن  هي لم تنسا  ما فعل سليم  من أجلها فهو أنقذ حياتة 
في منتصف الليل  كانت جميلة  تشعر  با خوف  من اصبت  سليم  فدخلت غرفة  المكتب 
وجدت سليم  جرح ينزف  وهو يضع يده  على  عينيا  اقتربت  جميلة  من سليم  ظنت  أن سليم  نام ذهبت جميلة  واحضرتة  الأدوات  الإسعافات الأولية  واخدت  تعقم  الجرح لم تدخل الرص*اص  الي ذراع  سليم  بل خدش  بسيط  وانتهت  من تعقيم  الجرح و وضع  الشاش  والقطن   وفجاة  وجدت سليم بيا  فتح عينيا  كانت علي وشك  الهروب ولكن أمسك بها  وأصبحت  تحت وهو فوق
كان سليم  يتأمل  فيها  وهي كانت ترتعش من الخوف 
جميلة بخوف/ممكن تسبني امشي 
سليم  /لامستحيل  اني اسيبك  انتي ملكي 
وأخذ يقبلها  بشر*سا  وكانت تبكي ولم تستطيع  الإفلات من  فهو ضخم وهي صغيرة  مثل القط والفأر واتجها الى عنقك و أخذا  يقب*لها اما هي كانت تبكي 
 جميله/ والنبي سيبني امشي والنبي مش هاجي هنا ثاني انا اسفه
 سليم بغضب/  أحس سليم بيغضب عندما قالت هذا انتي قولتي اي انتي مكانك  هنا و لو هتسبي  يبقى  بموتك
سليم/انتي ملكي وممنوع تقولي ابعد او انك عايزة تمشي انا سيبك بمزجي  فاهمة 
جميلة بخوف/فاهمة  بس سبني  امشي 
سليم بغضب/انتي مش بتفاهمي  ولا اي
جميلة بخوف/عايزة  امشي  انا آسف 
شعر سليم بيا  بغضب  /أخذ  يق*بلها بجنون وم*زق ملابسها  حتي أصبحت شبه عار*ي قام من عليها وأخذ  يخلع قميص الذي يرتدي  قامت جميلة  من علي الاريكة  وحولت الهروب ولكن امسكها  سليم  من ش*عرها  ورمها ارضنا  عند قدموا  ونظر لها ببرود 
سليم بغضب/انتي بتزودي العقاب بتعك
لمست  جميلة  قدم سليم /ابو*س رجل يا سليم بيا  سبني  امشي   من هنا
كانت جميلة تبكي  وترتجف  من الخوف
غمض سليم  عينيا 

استغلت  جميلة  الفرص وذهبت في اتجاه  الباب ولكن  كان مغلق وكان سليم بيا  يرقبها  وبعدها  اتجاهت تجاة النفذا بعدها  فتحت و واقفت  فوق السور  صدم  سليم  مما راء
سليم  بخوف/انتي بتعمل اي انزلي
جميلة  ببكاء/لا مش هنزل
سليم بغضب/انتي بتزودي العقاب بتعك  انا مش هرحمك

جميلة ببكاء _حرم عليك انا بك*رهك
سليم بغضب/انزلي انتي مش عارفة  انا  مين لحد دلوقتي وممكن أعمل  فيكي اي
جميلة/لا
وبعدها  تركت  جميلة  نفسها لي الهواء  لتسقط  ارضنا   
كان سليم  مصدوم مما حدث لم يتوقع  أن يكون لديها القوة لتفعل  هذا  توقف عقل  وركض  الي الاسفل وصل الي الجنينة  وجدها غارق في الدم*اء وكانت ملابسها  ممزق  وكانت عا*ري لا يوجد عليها  غايرة ملابس  ممزق
سليم بغضب وصراخ اكبر/ قيصر  جهزا  السيارة  بسرعة  وجاكت بسرعة 
جاءت زينب/جميلة  سليم بيا  جميلة  فيها اي 

لم يجيب  سليم
  أخذها سليم  وركب  السيارة واتجاة  الي المشفى  الخاص  ب  والبسها   الجاكت الذي احضر من اجلها وصل الي المشفى  وصراخ باالاطباء 
سليم  بصراخ/دكتور  بسرعة 
جاء الطبيب/خير يا سليم  بيا
سليم بغضب/شوف حالتة 
الطبيب/حاضر
ادخل  الطبيب  جميلة  الي غرفة الكشف  وأخذ  يفحص  خرج الطبيب 
الطبيب/لازم تدخل العمليات  فورن  لأن الإصابة  كانت جامد في الدماغ  

زينب/يا  حبيبتي يا  بنتي 
سليم بغضب/وانت مستني اي اعمل العملية بسرعة 
الطبيب/بس العملية  نسب النجاح  نفس نسب الفشل  سليم بغضب/انا مش عايز  اسمع الكلام  الفارغ دا لازم تنجاح  العملية  لا هيكون  التمن  موتك
الطبيب بخوف/حاضر  بس انا برشح  افضل  دكتور  مخ واعصاب  هو دلوقتي في مصر جاي  عشان يعلاج  كذا حال ودا هيكون افضل دكتور  يعمل  العملية  
سليم بغضب/مستني اي يجي  فورن يلا
الطبيب/حاضر
جاء الطبيب  وجميلة  في غرفة  العمليات كانت  ساعات الانتظار  خروج  جميلة  طويل كان سليم  يقف عند باب  غرفة  العمليات  ولم يتحرك جاء قيصر  رئيس  الحراس 
قيصر/سليم  بيا  انت عندك صفقة  وتوقيع  عقد  بعد ساعة 
سليم/الغي  كل حاجة  
قيصر/بس الصفقة  دا با مليارات 
سليم/انت سمعت  انا قالت اي
قيصر/تحت أمرك يا سليم بيا 
كانت زينب مصدومة  مما يحدث  هل يحب ابنتها  لدرجة  أن  يتخل  عن مليارات  من أجل أن ينتظرها خروجة  من العمليات  لا تعرفه  ان تكون حزينة  ام سعيدة لا تستطيع ان تحدد موقف تجاه سليم بيه هل هو مريض عاقل ام هو شخصيه لم تستطيع ان تحدد  ام يحب  التملك
في النهاية  لم تستطيع  أن تحدد ما هي شخصية  سليم 
ظلت زينب تفكرا في شخصية  سليم  قاطع تقكيرها  خروج أحد الممرضات 
الممرضة/لو سمعحت  في نقص  في الدم ومحتاجين  متبرع  بدم بكمية  كبيرة 
سليم بغضب/هو ما فيش دم هنا
الممرضة/الفصيلة  الدم بتعت الانسة  جميلة  نادر وجودها  لازم متبرع بدم  ضروري 
سليم بغضب/نوع الفصيلة  اي
الممرضة/oسلبي
سليم/نفس الفصيلة  بتعتي 
الممرضة/تب كويس اتفضل  معيا  

في احد الحارات  القديمة  حيث تسكن  صديقة  جميلة  نور
نوركانت تجلس معا سارة 
نور/انا عايزة  اشوف جميلة  دي وحشني  والله 
سارة/وان كمان بس حكاية  ولا في الخيال 
نور/أه والله  بس تامر سأل  على  جميلة  
سارة/و قالت اي
نور/كل حاجة  
سارة/بجد تب عمل اي 
نور/زعل طبعنا  بس بعدها بيومين لقيتو  ياختي ماشي ما واحدة  شمال 
سارة/دا انا فكرت  محترم  وبيحبها 
نور/والله  وانا 
سارة/بس مين عارف  يمكن دا في خير لي جميلة  واحنا مش عارفين 
نور/بكرا الايام تثبت  دا 

كان سليم  في الغرفة  يتم سحب  الدم وكان يراء  جميلة  وهي في غرفة  العمليات 
الممرضة/سليم  بيا احنا محتاجين  دم أكتر من كدا بس مش أقدر  اخد من حضرتك لأن دا في خطر  علي حياتك  ممكن تشوف حدا كمان يتبرع
سليم/لا خدي الدم يلي هي محتاجة 
الممرضة/بس
سليم بغضب/بسرعة 
الممرضة  بخوف/حاضر 
تم سحب  بكمية كبيرة من  سليم بيا  وبعدها  خرج  من  الغرفة  وكانت زينب  في الخرج كان يبدوا  علية الإرهاق والتعب  لكن ظل صامت  ولا يفعل  شيء  ذهبت  زينب  وبعدها  جاءت  بعصير  لسليم 
زينب/سليم  بيا  اتفضل  اشرب العصير  دا 
سليم/لا 

زينب/انت اتبرعت  بدم لي بنتي  والممرضة  قالت انت اتبرعت بدم كتيرا  وممكن تخسر  حياتك  اشرب العصير  دا عشان  تعوض
سليم/لا شكرا 
زينب/تب عشان خاطر  جميلة  عندك لو بتحبها 
نظرا  إليها  سليم  وهي ابتسمت  وبعدها  أخذ  منها العصير  وشرب 
زينب/عايزة  نتكلام  شوي يا سليم بيا  بخصوص
سليم/جميلة  مش هتسيب  القصر  الا بموته او موتي
زينب/ومين قال اني عايزها تمشي وتبعد  عنها يا سليم بيا  انا مجرد ام خايفة  علي  بنتها انا كانت خايفة  منك عشان جميلة   بس في كذا موقف  انت اسبت  انك بتحبها  انك ممنكن  تضحي بحياتك  مقابل  أنها تعيش  وأنها عندك اغلى  من ملايين  الدنيا  انا مستحيل  اخليها  تبعد عنك 

أحس  سليم بيا  بفرح  ولكن لم يظهر  هذه 
سليم/امال اي
زينب/انت لازم تكسب  قلبها  ومش تتعمل  معها بلعنف  دا خاليك  اخوة واب  ليها
سليم بغضب  بسبب  فرق  السن
زينب/وانا مش بقول  دا عشان فرق السن  لا يابني  انا بقول دا عشان اي واحدة مهما كانت  كبيرة او صغيرة  هي عايزة الحب والاهتمام  وأنها تتعمل شريك  حياته  علي أنها بنتوا  قبل مراتة  وصديقة  لي قبل ما تكون اختة  انت تقدر تكسب جميلة  لانها عمل زاي العيل الصغير تقدر تكسب بي الكلمة  الحلوة  والمعاملة  الطيبة  أتمني تكون  فاهمتة  قاصدي
احس سليم بيا  بشي  غريب  ممزوج  بفرح لم يشعر  به  من قبل 
سليم/هحول  اعمل كدا
زينب/وان قادرا أسعادك  في دا
أبتسم  سليم  وابتسمت  زينب
سليم/اسمي سليم  مش سليم بيا 
وبعدها  خرج الطبيب  من غرفة  العمليات 
خرج  الطبيب من غرفة العمليات
زينب/خير  يا دكتور  بنتي كويس
لم يفهم الطبيب  لأن لايفهم  عربي
سليم  بالماني/هل هي بخير 
الطبيب  بألمانيا/العملية  نجح    وخلال ٢٤ ساعة  سوف تستيقظ  من إثر  المخدر 
سليم/حسننا 

زينب/هو بيقول اي
سليم/كويسة 
زينب/يا منتا كريم يا  رب  انا هروح  اصلي  ركعتين  شكرا  لله 
 وقف  سليم  أمام الزجاج  الذي يفصل  بينهما  ويراء  وهي نام  لا حول ولا قوة  ويوجد اجهزا  متاصل  بها كثير  كان غضب من نفس  كثير  فهو السبب  لم حدث
فجأة  سمع صوت  إنذار  الجهاز  المتصل  با جميلة 
سليم بغضب/دكتور  بسرعة  جاء الطبيب  المعالج  لي جميلة 

واحذر بعمل عمل وبعد ربع ساعه  خرج الطبيب 
سليم بغضب/هو في اي 
الطبيب/ القلب وقف بس احنا قدرن  نسيطر  علي الوضع  وخلال ساعات هتكون كويسة  
جاءت زينب/جميلة  بس مش صحيت 
سليم/لس

وبعد عدد ساعات  استيقظت  جميلة 
الطبيب  اخد يفحص  جميلة  و بعد  خرج
الطبيب/تقدروا  تدخلوا  تشوفها
دخل زينب/جميلة  حبيبتي
كانت جميلة  تتحدث بثاقل  من إثر المخدر 
جميلة/ايو

زينب/تب يا حبيبتي  مش تتكلامي  عشان  الكلام  الغلط  عليكي 
زينب/حبيبتي  انا عايزكي  تسمعي يلي هقول بس مش تتكلامي  ماشي
جميلة/هزت  رأس 
زينب/انا عارفة  اني يلي سليم  عمل غلط ان يتجوزك  غصب  وان يتحكم  فيكي بس انا شافت  انو بيحبك يا حبيبتى  وممكن يعمل اي حاجه  عشان لم تكمل  الكلام حتي  شهقات  جميلة  بعنف وظلت تصرخ 
زينب/يا حبيبتي  اهدي خلاص اهدي
لم تصامت  جميلة  وظلت تبكي  بشدة 
زينب  ارتعبت  وذهبت  تنادي  الطبيب
زينب/دكتور  
سليم  كام في الخرج يدخن  سجار  علي الرغم ان ممنوع  ولكن من يستطيع  أن يقول لسليم  لا او ممنوع
سمع صوت  زينب  وهي تصرخ 
سليم/في اي
زينب/جميلة  ع
لم تكمل الكلام  واقتحام  الغرفة  وراء وهي تبكي و ترتعش من الخوف 
عندم راتة  جميلة  سليم  ازداد  في الصراخ  وبكاء
سليم/اهدي  مش تخفي 
جميلة ببكاء/ابعد مش تعمل  حاجة  ونبي
سليم/اهدي عشان مش اعمل  حاجة  وحش لو سكتي  هجيب  حاجة  ليكي  حلوة
جميلة وهي تمسح  دموعها/ماشي
سليم/شطرة  وانا هجيب  حاجة  حلوة  ليكي
جميلة  وقد تبدل  من الخوف الي فرح  طفلة/بجد
سليم  وقد ابتسم/بجد
جميلة/تب ممكن طلب صغير 
سليم/اي هو
جميلة/لا هم أتنين 
سليم ببرود/اي هم
جميلة/عايزة  اشوف  نور صحبتي  و عايزة  الامتحانات  فاضل عليها أقل من  شهر  عايزة   نور  تيجي  تذكرا  معيا  في القصر  ممكن
سليم/ساعة  وتكون  نور عندك  وهخليها  تيجي  القصر   
جميلة/شكرا  يا سليم بيا 
سليم  اقترب من جميلة  وجلس على  السرير  بجانبها  واقترب من وجهة  اسمي  سليم  بس واقترب  من شفا*تيها  وقبل*ها  بحنان وبعد عدد دقائق  ابتعد عنها وكانت دموعها  علي خدها 
جميلة ببكاء/سبني  
خرج  سليم  من الغرفة  قبل أن يفقد  السيطرة  على  نفس  ويفعل  شيء  يندم  علية
/////////////////////////
بعد  اسبوع 
في  منزل  نور كانت تفتح باب المنزل  
نور/مين حضرتك
السائق/انا جاي  من عند المدام  جميلة  عايزة  تشوفك  وانا السائق  و جاي اوصلك
نور  بفرح/بجد تب هي كويسة 
هي
السائق/هي كويسة  انا مستني تحت لحد ما تجهزي  نفسك
نور/ماشي 
دخلت نور  الي غرفة  وغيرت  ملابسها  واتصالت  با امها  حتي تستأذن  منها  لي الذهب  لي جميلة  و وافقت 
نزلت نور وركبت  السيارة 

 
قد فات  أسبوع علي دخول  جميلة  المشفى  وقد خرجت  من المشفى  وفي تلك  الفترة  لم تراء  جميلة  سليم  كانت تفكر في قاطع  حبل أفكار  دخول  نور  وهي تصرخ  با اسم جميلة 
نور/جميلة  وحشتيني 

وكانت تحضن  نور جميلة 
جميلة/وانتي كمان وحشتيني اوي اوي اوي 
نور/وانتي  وحشتيني  اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي اوي 
ج بضحك/بس يا مجنونة 
نور/جميلة  قولي اي يلي حصل  معكي
جميلة/بعدين يا  نور  انا دلوقتي عايزة  أرجع  علي  المنهج  فاضل اقل من شهر  
نور/ماشي احنا النهاردة  نعمل جدول  ونبدا  نرجع  انجليزي  ونحل تمرين  كتير وبكرا  نبدأ الجد
جميلة/اشطا  يلا
بدأت جميلة  ونور الدراسة  حتي حل المساء  
نور/يا الوقت اخدنا انا لازم اروح 
جميلة/ماشي 

كان السائق  في  انتظار  نور
جميلة/اي رايك نقضي  معا بعضا  الفترة دي تعيشي  معيا لحد الامتحانات 
نور/انا هاخد  رأي بابا 
جميلة/ماشي وانا هاخد  رأي سليم بيا 
نور/اشطا  سلام بقا
جميلة/سلام
 ذهبت نور و بعد  دقائق كان  سليم بيا  يدخل القصر  وخلف اسطول  السيارات كانت جميلة  ماتزال  في الحديقة  تدراسة  لم تلاحظة  دخول سليم االقصر رأي  سليم  جميلة  في  الحديقة تدراسة   ظل ينظر  إليها 
سليم/بتعملي اي هنا
جميلة بخوف/با ب ا ذاكر 

سليم/في الوقت  دا هنا ذاكر ي في الجناح   و معديش تمشي  بشعرك الحراس في كل مكان
جميلة/حاضر
سليم/يلا أدخلي 
جميلة وهي على  وشك البكاء/حاضر
أخذت  أغراضها  ودخلت الي القصر  وهي تبكي  
سليم/استني
جميلة بخوف /نعم
وقف سليم أمام  جميلة وأخذ يمسح  دموعها  وكان علي وشك يفقض  السيطرة  علي نفسه 
سليم/مش تبكي تاني دموعك  غاليه عليا  ماشي
جميلة/ماشي

دخلت جميلة  الجناح ودخلت كي  تستحم  وخرجت وهي ترتدي  منام  قطني  تصل الي الركب الركبة  وتشبه  الاطفال  كثير  مع شعرها  المبلل أثناء  خروجة  من الحمام  دخل سليم بيا  جناح الخاص  وكانت يتحدث  في  التليفون  لم يراء  جميلة  ولكن عندم دخل قامت هي بصراخ وقام هو  با إغلاق  الهاتف 
نظرا إليها  سليم  وكان سليم  مغيب  تمامنا  
سليم/بتصرخي  لي
جميلة/انت بتعمل هنا اي
سليم وهو ينظر إليها بحب/دا الجناح  الخاص  بتعي 
جميلة/انا اسف فكرت  بتعي انا

سليم/الجناح  دا بتعي  وبتعك  
جميلة/عيب  انت ولد  وانا بنت عيب 
سليم  ابتسم/لا مش عيب احنا متجوزين  والمتجوزين  بيعيشو  سواء فاهمتي 
جميلة/اه
 جميلة/ممكن طلب 
سليم/طلب اي

جميلة/هو انا
سليم/قولي انتي عايزة  اي ومش تخافي 
جميلة/ممكن نور تيجي  تعيش معيا هنا لحد ما الامتحانات  تخلص
سليم/ليه
جميلة/عشان نذكر  سوء
سليم/موافق
جميلة/شكرا 
ذهبت جميلة  الي السرير  وذهب  سليم  الي الحمام  ليستحم  وبعد نصف ساعة  كان سليم  يذهب   لي النوم  بجانب  جميلة  قامت جميلة  مفزوعة 
جميلة/انت بتعمل  اي 
سليم ببرود/با نام
جميلة/من عارفة  انا قصدي  انت هتنام علي السرير  بس دا عيب 
سليم/وانا قالت ان اي حاجه  بين المتجوزين  مش عيب ماشي 
جميلة/ماشي بس انا الصبح  هسال  ماما ولحد الصبح انا هنام  علي الكنبة  
سليم بغضب/نامي مكانك  عشان مش ازعلك  نامي قال بصراخ 
نامت جميلة  وهي تبكي  وخلال  دقائق  كانت جميلة  في حضن سليم  كانت جميلة  علي و  شك التحدث 
سليم/اش  مش تتكلامي  نامي ومعدش  اشوف دموعك  نامت  جميلة  في  حضن سليم بيا  نام هو أيضا  
في الصباح  استيقظ سليم   وظل ينظر  الي جميلة  وق*بلها  بشغف  وبعدها قام وذهب  كي يركض لم تشعر  به  جميلة 
/////////////// ا
أثناء  ركض سليم  كان هناك أحد يرقب
المجهول  قام با اتصال  علي أحدهم/الهدف  قدمي
المجهول وهو أحد أعداء سليم/ امحي  من الوجود 
المجهول/تمام
//////
كان يركض سليم  وكان يتحدث 
سليم/الي اتهجام  علي القصر كان اتنين  من شركتي  في صفقة  وانا نهيت الصفقة  عشان كدا عايزين   ينتقاموا   قيصر  الإسهام  بتعتهم  تنزل الأرض   وقام با إغلاق  الهاتف  وفجأة  صوت ط*لاقات الرص*اص في مكان 
صوت  رصا*ص اخت*رقت  قلب سليم  و وقع  غرق في الد*ماء
ليقوم  مدير  النادي بنقل سليم  الي المشفى  فهو يعرف من هو سليم  العزايزي  و إنتشار  الخبر في كل وسائل الاعلام  بخبر محاولت  قت*ل رجل الأعمال سليم  العزيزاي   وهو من اغنياء  العالم   وشاهدت  زينب الخبر  علي التلفزيون 
كانت جميلة  تدرسة  ذهبت زينب  لي تخبر جميلة 
زينب/جميلة  قومي لازم نروح  المشفى  دلوقتي 
جميلة/في اي يا ماما
زينب/سليم دخل المشستفي 
جميلة/اي ازاي

زينب/حد ضرب با لنار 
شعرت جميلة  وكانها  ماء بارد وقع عليها
جميلة/عايزة اشوف يا ماما
زينب/يلا نروح  لي انا هشوف حدا يعرف هو في اي مستشفى  ونروح
جميلة  ببكاء/ماشي
ذهبت  الي السائق  واوصل  جميلة  وامها الي المشفى  كانت جميلة تبكي  طول الطريق  ولا تعرفة  لماذا تبكي
دخلت  ورأت  قيصر  أمام غرفة العمليات 
جميلة ببكاء/هو كويس 

قيصر/هو في العمليات  
لم تتحدث جميلة  ولا زينب  بل ذهب الي أحد الغرفة  وظل يصلي لها راهم قيصر  وابتسم   عرف انهم سوف يكونوا سبب تغير سليم بيا
بعد عداد  ساعات  خرج كان قيصر وزينب  وجميلة  أمام غرفة العمليات 
الطبيب/العملية  نجحت  
جميلة/ممكن اشوف
الطبيب/مش قبل ٢٤ساعة  عشان الحال  لس مش مستقرة 
جميلة ببكاء/ارجوك  ممكن اشوف بس خمس دقائق  ونبي
الطبيب/ماشي بس مش تتكلامي هو تحت تأثير  المخدر  دلوقتي

دخلت جميلة  الي غرفة  سليم  كان سليم  محط با اجهزة  كثير  وظلت تتأمل في ملامح هذا كانت أول مر تتأمل ملامح وظلت تفكر في كل شيء  حدث منذ أن تقابل وفكرت في كل الأحداث التي مرت بها منذ أن دخلت قصر سليم  لم تراء  لحظة سعيدة ولكن عندم كان يحطنها  كانت تشعر  باالحنان  والدفاء  لم تشعر به  غير من أمها  كيف يكون  الانسان الذي تخاف  من  هو نفس مصدر امان  
جميلة/تعرف انا مش عارفة  انا لي خايفة  اخسارك  وانك كنت قاسي معي اوي بس انا عايزة انك تبقا  كويس   مش عارفة  لي
استمع  سليم  الي كل  ما قالت جميلة   وشعر بسعاد  لم يشعر بها من قبل ولكن ظن انهو  يحلم  او تحت تأثير  المخدر  ولكن تأكد انهو ليس حلم عندم 
خرجت جميلة  من الغرفة 

في باريس 
كان هناك شاب يتحدث معا  مدير أعمال 
الشاب/أحجز  لي تذاكر طيران  لي مصر
المساعد/حاضر سيدي
الشاب/انا رجع  تاني يا سليم كان معك حق احنا مش لينا  غير بعضا 

كانت جميلة  تتحدث في التليفون  مع نور
نور/ مالك يا جميلة صوتك مش عجبني
جميلة/خايفة  علي سليم  اوي
نور/شكلك  بتحبي  يا جميلة 
جميلة/مش عارفة  والله 
نور /ادخلي وصلي و تشوفي ترتحي  ولا لا
جميلة/ماشي سلام
نور/سلام
ظل سليم  أكثر من عشرة ايام  في المشفي  وكانت جميلة  معا  دائما  لم تترك  ولا لحظةو  تعلقت بها كثيرا  وكانت تشعر 
بالأمان  في وجود سليم  وكانت جميلة  في تلك  الأثناء تدرس  في المشفي  وكان  سليم  سليم  يساعد  في الدراسة 
كانت جميلة  تصلي وشعرت باالاراح  عندم تصلي استخارة لتفكرة  ان تعطي سليم  فرص من أجل  العيش معنا 
لهذا قرارت  ان
جميلة  قرارت  ان تعطي  سليم بيا  فرص اخر كانت تفكر  دائما  تشعر  بالراحة  عندم تفكر بة  او عندم تصلي قرارت ان تعطي فرص
إنتهت  من الصلاة وذهبت  الي سليم بيا كان يجلس  وهو يتصفح  تليفون 
جميلة/ممكن  اتكلم  معك  شوي
سليم/تعالي
اقتربت  جميلة  من سليم وكان تبعد عن مسافة  قصيرة  جدا وفي حركة مفاجئة  جعلها  تجلس  علي قدم
جميلة  بارتباك/عيب انت بتعمل 
سليم/عيب اي
جميلة/ممكن تسبني  امشي 
سليم ببرود/لا
جميلة/ونبي 
سليم/ماشي بس قولي كنتي عايزة  تقولي اي 
جميلة/اااانانانا
سليم/انتي اي 
جميلة/انا
سليم/اسمعي  كويس  يا جميلة  اناي زوجة سليم العزيزاي  يعني مش تخافي  أبدا 
جميلة/حاضر  بس
وظلت عداد  دقائق  صامتة  تمام
سليم/وبعدين 
جميلة  وهي علي وشك  البكاء 
سليم  بحنان لم نراء  من قبل/مش تخافي  اهدي 
مسح  سليم  دموع  جميلة  وظلت جميلة  تتامل  في كانها  اول مر تراء 
سليم/عجابتك 
جميلة  بخجل/انا آسف 
قام سليم  بالاقتراب  من جميلة  وظل يوزع  قب*لات  علي انحاء  وجه  جميلة  حتي  اقتراب  من شف*اتيها  وق*بلها بحنان  كانت جميلة  لا تشعر  به  اي شيء  وبعد دقائق  أبتعد  سليم  عنها  ام جميلة  لم تتحرك 
سليم/عايزة تاني وقال  بغ*مزة 
جميلة  بخجل/تاني اي
قام  سليم  بالاقتراب ا فتراس شفات*يها  مر اخر
سليم/عرفتي 
جميلة/قلي*ل  الادب  عي*ب علي فكر  كدا هجيب  بيبي 
سليم  وانفجر ضحك  وظلت جميلة  تتامل  كانت  أول مر تراء  ابتسمت  سليم بيا 
سليم/يعني البيبي  بيجي  من بو*سه 
جميلة  وهي تهزء راسه/اه
سليم  بضحك/مين قالك  كدا
جميلة/انا شافت  في التلفزيون 
سليم/و انتي مش عايزة بيبي 
جميلة/-اه عايزة  بس
سليم/بس اي  
جميلة/عيب
سليم/لا مش عيب ينفع  بس يلي متجوزين  
جميلة/ماشي
سليم/كنتي عايزة  تقولي اي
جميلة/انا
سليم/وبعدين 
جميلة/انا عايزة ادي  فرص تانية ليك
سليم  شعر بسعادة  كبيرة  ولكن سمع صوت  يعرف جيدا 
سليم
التفات  لي يراء اخوة  التوأم  حسام
حسام/وحشتني اوي
وقام  ب معانقته  ولكن سليم  لم يتحرك  وظل صامت  تمام
كانت جميلة  لا تفهم اي  شيء 
حسام بدموع/انا اسف  اني مش
سليم/امش اطلع  مش عايزة  اشوف وشك تاني
حسام  وهو  يجلس  علي الأرض  أمام
حسام/انا اسف 
سليم  وهو تغير  تمام 
سليم/ انت يلي اختارت 
حسام/وانا عرفت  غلطي
حسام/سليم  ارجوك  سامحني  انا عرفت الحقيقه 
سليم  بسخرية/حقيقة  اي اني  مش حولت  اعتدى عليها
حسام/ايو عرفت عرفت انها اتهمتك  عشان تعمل خلاف بيني وبينك  وعشان  الفلوس 
سليم/ولم فلوسك  خلاص  بح  عرفت كل حاجة 
حسام/ايو دخلت  صقفة  خسرت  كل حاجة  فيها
سليم/وبعدين 
حسام/سمعت  وهي بتكلم  واحدة  وبتقول  كل يلي حصل وأنها  اتهمتك  عشان تعرفة  دخد  كل الفلوس  وتسيطر  عليه  وأنها عايزة  تسبني  عشان انا خسرت  كل فلوسي  انا آسف 
سليم/انا يلي خسرتك  كل فلوسي 
حسام بصدمة/ليه 
سليم/عشان تعرف يلي عرفت  حقيقه  الكلبة  سهيلة 
حسام  بحزن/آسف  مش عندي حاجة  اقالها  غير آسف 
قام حسام  من علي  الأرض  وبعد جاء لي يخرج  ولكن  اوقف  صوت  سليم 
سليم/اجي القيك  في القصر 
شعر  حسام  انهو  سمع  خطاء 
حسام/ بتقول اي
سليم/من امتى  بعيد كلامي  مرتين
قام حسام بدخول لي حضن سليم ظل هكذا دقائق  طويل  كانت جميلة  تشهد علي هذا الحظة الرائع  رأت  شيء  في  سليم  لم تراء  دموع  في عين سليم بيا  من  قبل هذا اول مر
كانت سوف تحرج  جميلة من الغرفة  ولكن أوقف سليم 
سليم/استني  
جميلة/انا هخرج  واسيبك  انت والاستاذ 
حسام/مين القمر دا
 في لحظة وجد  نفسه ملقي على  الأرض  حيث قام سليم  بض*رب  حسام في بطنه  حيث  تحول سليم  تمام  وغض*ب  العالم  في
حسام/يبني  بهزار 
كانت جميلة  خائفة  من  سليم 
سليم بغضب/امشي اطلع  من هنا
في لحظة  كانت حسام  خرج  الغرفة 
كانت جميلة  خائفة  من سليم بعد خروج  حسام  نظر  سليم  لي جميلة  وجدها  خائفة  حول ان يخفف من  غضب حتي لا تخاف 
سليم/تعالي
كانت جميلة  تمشي نحو سليم  وهي خائفة  من هي تعرف اذا  لم تسمع ما يقول سوف يعقابهابشدة 
وقفت  أمام
جميلة بخوف/ن ن هع م
جعلها تجلس علي  قدموا مر اخر 
سليم/كنتي  عايزة  تقولي اي قبل ما يدخل  حسام
جميلة  وقد ارتحت  قليل/نسيت 
سليم/كنتي عايزة تقولي اي  يا جميلة انا مش بحب الكداب 
جميلة/ممكن اقولك  وقت تاني 
سليم ماشي يا جميلة 
مر حوالي  شهرين  كانت جميلة  ونور قد انتهت من الامتحانات  وقد دخول  الاثنين  كلية  علاج طبيعي  وكانت حسام  قد راء نور مع جميلة  وكانت دائما  في القصر  مع جميلة تزور جميله كثيرا واحبها  ولكن فرق  السن  هو الشئ  الذي  يفكر  في 
حسام  يشب  سليم  كثيرا  هم توام  ولكن  ليس في الشكل  جسد مثل جسد سليم  الاختلاف  في الملامح  هو يمتلك عيون بني  غير سليم  صاحب العيون  السود  ويمتلك بشر بيضاء وشعر اسود
كان حسام  يجلس  في غرفة  المكتبه  ويفكر في نور ودخل سليم  
سليم/أعترف  ليها واتجوزها 
حسام/انا بتقول اي
سليم/يلي سمعت 
حسام/انا اكيد  بتهزار  دا انا اكبر منها ١٧ سنة  مستحيل  دي طفلة  انا مش هعمل زايك
سليم/مش ضروري السنة انت هتخليها  تعيش  عيش مستحيل  تحلم بيها 
حسام/مش الكل بيحب الفلوس عندك جميلة  هي مش بتحب الفلوس عشان كدا انت اتجوزت  بس غصب  عنها 
سليم/اعمل زاي ما انا عملت 
حسام/انا مستحيل  اعمل كدا
سليم/بكرا كتب كتاب
حسام/نعم
 حسام/نعم انت بتقول اي
سليم/زاي ما سمعت 
حسام/اي بالعافية  طب انا ماشي هي هتعمل اي فيها
سليم/مش شغلك  انت عليك  بس انك تتجوز  نور وبس
كان سليم  علي وشك  الخروج من الغرفة  ولكن اوقف  حسام
حسام/سليم  انا عارف انت عايزة اكون سعيد بس مش علي  حساب  حدا  انت عايز  الكل يشوفك  قاسي  بس انت مش كدا انت لو عايز  تكسب  جميلة  لازم تكون حنين 
لم يكمل كلام
سليم/مش عايز  كلام كتير  بكرا كتب كتابك 
ثم تركة ورحل
كانت جميلة  تجلس في الجنينة  هي ونور 
جميلة/يعني اقول  له اني موافقه  علي ونتجوز 
نور/اه هو صحيح  يخوف  بس دا شخص  تقدري  تعتمدي  علي مش ضروري  يكون حنين ومع الوقت تقدري  تخلي  حنين 
جميلة/ماشي  
جاء ت الخدامة
الخدامة /نور تعالي مكتبي 
نور بستغراب/حاضر 
جميلة بخوف/هو في اي 
نور /مش عرفه 
ذهبت نور الي مكتب سليم بيا   كان يجلس على الكرسي ويدخن سجار  مثل كل مر
نور/خير يا سليم  بيا 
سليم/جهزي نفسك  بكرا كتب كتابك  علي حسام العزيزي 
نور لم تستوعب  ما قال/نعم حضرتك مش قالت  عايز اي
سليم/زاي ما قالت 
نور بصوت عالي/نعم يا خوي
نظر سليم  لها نظر بارد  تستطيع  أن تذيب  التلج 
نور/ازاي 
سليم/زاي الناس
نور/وانا مش موافقه 
سليم/انا مش باخد  رايك  
نور/وانا قالت  يلي عندي 
سليم/شكلك عايزة  ابوكي  مش يعمل العملية بتعتوا  ولا اي
فاهمتة نور كل شي وانا هو الشخص المتكفل  با عملية القلب لي والدها  لا مريض قلب
نور بحزن/حاضر يا سليم بيا 
خرجت  نور من المكتب وكانت جميلة  في انتظرها  وعندم خرجت  ارتمت في حضنها وحكات  لها كل شي
ذهبت جميلة  الي غرفة سليم كان في جناح الخاص كان يجلس على  السرير
جميلة/انت ازاي كدا
سليم/ قصدك اي
جميلة  بصراخ/انت لحد  امتة  تتحكم  في حياته  الناس  وتستغل  ظرفهم  
سليم ببرود/صوتك مش اسمعوا  عالي كدا تاني 
جميلة ببكاء/كل يلي همك  صوتي العالي 
سليم/احمدي  ربنا  انك عيش لس ما فيش حدا  عالي صوت علية وفاضل  عايش 
جميلة/انا مش يهمني  انا بسالك  علي نور لي عايزة تجوزها  اخوك 
سليم/عجب  اخوي وعايز يتجوزها  مش احسن ما يغلط معها  من غير جواز 
جميلة/انت ازاي كدا انت واخوك  هو يلي انت عملت معيا  عايز تعمل مع نور
حسام/جميلة معها  حق  يا سليم  دا مش صحيح انا قالت مش موافق 
جميلة/يعني اي انت مش موافق  طب ازاي عايز  تتجوازها  غصب
حسام/صحيح  انا بحب نور بس مش ينفع  اغصبها  علي الجواز دا سليم  
جميلة  بصدم/انت ازاي كد
جميلة  بصدمة/انت ازاي كدا 
سليم ببرود/اخرج  انت سوف حسام
حسام  بخوف  علي جميلة/بس يا سليم  هي
سليم بغضب/اخرج  انت 
جميلة  وقد تملك  الغضب منها بعد خروج حسام 
جميلة/انت  يستحيل  تكون  من البشر  يستحيل تكون انسان 
سليم ببرود/خلصتي 
جميلة  بصراخ/انت اي
سليم بغضب  يقوم ويمسك ش*عرها  صوتك مش يعال  تاني  وانا قولت  قبل كدا انا كلامي مش بقول مرتين 
جميلة  ببكاء/انت وسوء شخص  في حياتي 
جميلة  بعند  مر اخر /انا بكر*هك  انت يستحيل  حدا يحبك   انت حيو*ان  انت بتتحكم  في حياته الناس مين سمحلك  بكدا 
ليقوم سليم  بص*فعها  لتسقط ارضنا 
سليم هو يمسك من ش*عرها/مين سمحلي  بكدا هي الفلوس  والسلطة  طول ما معك  فلوس  تقدر تتحكم في حياته  البشر
ام انا حيوان فى انا هوريكي  يعني اي حيو*ان 
ليقوم بص*فعها  مر اخر ويرميها  علي  الس*رير  وهي تصراخ
سليم بغضب/انا هوريكي  الحي*وان ازاي بيتعمل  مع البشر 
ليقوم بقترب  منها وتمز*يق ملاب*سها  وأخذ يقب*لها بش*رسا وكانت تبكي  كانت تحاول أن  تبعد  لكن لم تستطيع  وم*زق  باقي  ملاب*سها  حتي أصبحت  عا*ري  وعادة  يقبلها بشر*سا  وعن*ف  مر اخر حتي اغمي عليها  وقبل أن يغمي  قال سليم  لها
سليم بغضب/انا هخليكي  تقولي اي حاجه ليا  بحساب
///////////////////
في حديقة  القصر كانت نور تبكي حتي سمعت صوت
حسام/آسف 
مسحت  نور دموع ونظرت  الي
نور/آسف  علي اي
حسام/موضوع  الجواز  بالغصب 
نور/ بالغصب ازاي وانت بتقول آسف  ازاي انا مش فاهمة  حاجة 
حسام/انا هافمك  كل حاجة 
نور/اتفضل 
حسام  قال لها كل شي وانهو  يحبها  وانا اخا  سليم  هو من يريد  أن يتزوج من أجل أن يكون سعيد وانهو  لا يريد  أن يجبره  من أجل فرق العمر
نور/انا مش مصدق  يلي بسمع
حسام/هو دا كل يلي حصل 
نور/هو انت بتحبي بجد
حسام  بضحك/لا هزار
نار بجهل/انا قالت كدا برد  دا انت مز شبه تامر حسني
حسام/دا انتي هبلة خالص  
ليقوم بمسك  يده  نور انا بحبك بجد اي رايك
 نور/انت بتتكلم  بجد
حسام/ نور انا بتكلم  بجد مش بهزار انا بحبك  من اول يوم  الحاجة  الواحيد  يلي منعني عنك  هي فرق السنة كبير  سليم  اخوي فاهم حبي ليكي  عشان كدا  هو عمل كدا انا قالت لي لا بس هو كدا مستحيل  يتخل عن يلي في بسبب أو 
ليصمت دقائق 
نور/في اي 
حسام/ولا حاجة  انا عايزك  تفكري في  يلي قالت  ليكي  وصدقني انا مش هجبرك  وحاول  اغير فكرت  سليم 
نور/تمام
وفجأة  تركها  ورحل  وكان يهرب من  شي  ما
تستغرب نور وتفكر في الذي قال  وانا يخفي أمر ما بخصوص  سليم  وحسام  وانها  يجب ان تعرفة
///////|||||||||||||||||||||||||||||||
في الصباح  
في جناح سليم كانت جميلة  تحاول أن تفتح  عينيها  وشعرت  انا جس*دها ي*الم  وجدت سليم بيا  نام بحانبها  وهو عا*ري الصد*ر وهي ايضا  عا*ري لتصراخ  ليستيقظ  سليم
سليم ببرود/في اي
جميلة ببكاء/ انت عملت اي من سمحلك  تق*لعني  هدومي 
سليم/انا جوازك  وانا مش بس قلعت*ك  هدومك  انا كمان  تممت  جوازي منك  
جميلة  وأصبحت تعرف  معني الزواج  الحقيقه  وما يحدث  بين  المتزوجين  بعد ما تحدثت  مع نور ونور اخبرتها  كل شي  لا نور  جر*يء  جدا عن جميلة 
جميلة ببكاء/انت حي*وان 
سليم/حب اعيد  يلي عملت  تاني  ولا لا
جميلة بخوف/لا ونبي 
سليم/قومي البسي  هدومك 
خرج  سليم من الغرفة  وذهب  الي غرفة  اخر كي يستحم  كانت جميلة  لا تزل  تبكي وبعد ساعة  دخل سليم  بيا جناح الخاص  وجدها  ما تزل علي حالها 
سليم ببرود/انا قالت اى 
رفعت  رأسها  الي  وكانت عينيها تشبه لون  الد*م  و وجها  مغرق با الدموع 
سليم/قومي خدي حمام  ساخن  عشان تفوقي 
جميلة/لا رد
سليم/شكلك  مش  بتتعلمي  من غلطك  انتي مش بتفهمي  
ليقوم بمس*كها من  شعرها   هو انتي مش بتسمعي  الكلام  لي 
جميلة بخوف شديد وبكاء/خلاص ونبي هسمع الكلام 
لتذهب إلى  الحمام  مسرعة تدري نفسة بي الغطاء  الس*رير  بعد نصف  ساعة  خرجت جميلة من  الحمام كان هو انتهاء من ارتداء  الملابس  و يلبس  الساعة  في يد ام جميلة  جلست على السرير  وظلت صامتة  و دموع  تنزل  من  عينيها  الجميلة   شاهده   سليم  من المرايا 
سليم/لازم تتعودي  دا هيحصل دائما  بيني وبينك 
جميلة  وهي تمسح دموعها/ وانا هموت  نفسي  لو دا حصل  انا بكر*هك 
اقترب منها  سليم/انا هخليكي تقولي  انا بحبك  كل يوم 
ليقوم  بخلع  حزام  الخاص  مت البنطلون  وظل يض*رب  فيها 
سليم بغضب/قولي انك بتحبيني  ولا مش هسيبك  الا لم تموتي  من كترا  الض*رب 
وظل يضر*بها بوح*شية  وكانت  جميلة  تصراخ 
جميلة ببكاء/خلاص ونبي حرام عليك 
سليم/قولي 
جميلة ببكاء وصراخ/بح ب ك يا سليم بيا 
وبعدها  اغمي عليها وتركها وخرج من الجناح  و بعد نصف ساعة  دخل الجناح  وكانت معا طبيبة  وجميلة  في مكانها  ومغمي عليها 
سليم ببرود/شوفي شغلك 
الطبية/حاضر
قامت الطبيبة  بعلاج  جميلة  و وضعت  المراهم  علي جسدها  وبعدها  ذهبت 
راء حسام  الطبيبة وهي تحرج من القصر   وعرف منها كل شيء  بخصوص جروح  جميلة  من  نتيجة ضر*ب  الحزام
كان سليم  في المكتب  ودخل  حسام 
حسام/وبعدين  معك يا سليم 
سليمببرود/في اي يا حسام مش المفروض   انهارده كتب كتابك 
حسام/سليم  أن بتكلم  على  جميلة  مش حرام يلي انت عملت  دا
سليم/انا حر دي مراتي واعمل يلي انا شايفة ان  صح 
حسام/لا مش حر  انت عايز حبها  با العافية  ممكن تمتلك  جسمها  ام قلبها لا
سليم/الفلوس  والسلطة  بتخلي الواحد يتحكم في  حياته الناس وتستغل ظرفهم 
حسام  بحزن/ حول تنسا  الماضي 
سليم  والدموع في علي وشك  النزول/انسا اي
سليم بدموع/انسي  اي
حسام/الماضي
سليم/انت  نسيت  عمك يلي دخل ابوك صقفة  خسر فيها كل حاجة  بابا كان مريض قلب  ولم خسر كل حاجة  احتاج  عملية  في القلب  مش كان لقي حق  ثم تابع سليم  بصراخ الشخص يلي دايما  بيساعد  غيرو  مش لقي  حدا يساعدو   وامي  راحت  عند عمك  وطلبت  حق العملية  قال لها عايز مقابل  العملية  انك تطلاقي  من جوزك 
فلاش بالك 
كان سليم   يعرف عم جيد  لهذا ذهب  خلف 
دينا/محمد  ممكن تساعد أحمد في العملية 
محمد/موافقه  بس عايز مقابل العملية 
دينا/عايز اي انا ممكن اتنزل  علي الفلا   يلي عايشين  فيها 
محمد/ لا مش عايز  فلوس 
دينل/طب عايز اي
محمد/انتي عايزك  انتي
دينا/انت مجنون  انت فاهم  بتقول اي
محمد/ايو فاهم انا بقول اي  انا بحبك من  زمان  المفروض  تتجوزيني  انا مش واحد اكبر  منك ١٤ سنة  واحد عجوز  وعند قلب  ومش هيعرف  يدلعك 
دينا راحت  ضرب*ت  ق*لم  / اخرس يا حي*وان  احمد  دا احسن  راجل قبلتوا  في حياتي وكمان مش حساسني  بفرق  السن و كان راجل  بمعنى  الكلمة  ومستحيل  ابدل بواحد  تاني  فاهم
محمد بكرا تندمي  يا دينا 
دينا/انا هبيع  الفلة 
محمد/ مش هتعرفي 
دينا/ليا 
محمد/عشان  انا خليت  أحمد من غير ما يعرف  يمضي  علي ورق تنزل بكل  حاجة 
دينا بصدم/انت حي*وان 
محمد  بضحك/ههههه مرسي يا قلبي  ها قولتي اي 
دينا/قولت  لا  وحق  جوزي  هعرف  ارجعوا  با القانون 
محمد  بسخري/قانون  اي فوقي  انتي نسيتي  ان انا وزير  ولا اي
دينا  ببكاء/دا اخوك  ارجوك  يا محمد
محمد/اخوي يلي خد حب حياتي  دينا انا بحبك  انا لس شيافك  البنت  يلي  عندها ١٦ انا بحبك  من اول يوم دخلتي  مع اخوي وقال انوا  اتجوزك  وانا عشقتك 
بدا بالاقتراب  منها 
دينا/انت بتعمل اي ابعد 
محمد  يحاول أن يع*تدي  عليها 
محمد/هخد  حقي 
سليم  كان  واقف  من الصدم  ولكن بعد قليل  وعي  وذهب  لمساعد  دينا
سليم/سيب امي
دينا/سليم 
وبعدها  اغمي عليها
سليم بغضب/انا مش هرحمك 
كانت  دينا  تبكي 
محمد بضحك/قولت اي لحظة واحدة  يا 
ثم استدع  الحراس 
محمد/امسكوا 
امسك  الحراس  سليم  واخد محمد  دينا  الي  جناح الخاص  تحت صرا*خ دينا  و في خلال  دقائق  كان استطع  سليم  أن يفلت من  الحراس  و ذهب الي  جناح محمد 
اقتحم  الجناح  وكان الحراس خلف سليم  من اجل  ان يمسك  بة  دخل سليم  وجد  محمد يحاول أن يعت*دي عليها  وكانت تصراخ  وتحاول  ان تدافع عن  نفس  قام  سليم  ب
ا اخذ  محمد من علي دينا  وظل يض*رب  امسكوا الحراس  سليم وظل يضر*بوا  حتي كادا  ان يغمي  علي  سليم  
 وذهب محمد كي يكمل  ما كان يفاعل  بة  دينا  وجدت دينا ان لا  يوجد حل وجدت  الشباك  مفتوح  وقفزت  حتي  ذهبت  الي ربها 
صراخ  سليم  صر*اخة  هزات  ارجاء  القصر 
وكان محمد  مصدوم  مما حدث 
 وعندم عرف  احمد   والدهم بمو*ت دينا  ترك هو الآخر الحياة بسكت  قلبية
سليم  بدموع/و عمك  خرج  منها زاي الشعر من العجين  
حسام  ببكاء  هو الآخر/بس انت قدرتا  تنتقم  منوا  وخسرتوا  كل حاجة  لحد ما مات
سليم  بصراخ/ لس ناري  مش برتد 
 حسام بحزن/سليم  ارجع  سليم  باتع  زمان وصلي  ارجع  لي ربنا 
خرج   حسام  من المكتب  وترك  سليم   حزين  بعد خروج  حسام  وجد نور وقف  علي الباب وسمعت  كل شيء 
نور/هو بصراح  ان حسيت  انه  في حاجة  واتاكد 
حسام/انتي  غريب
نور/ازاي
حسام/مش مهم دلوقتي  انا عايز اساعد سليم  
نور/ وانا عندي الحل 
حسام/اي هو
نور/هروح  اقول لي جميلة  كل حاجة  وانا عارفة  جميلة  هي يلي هتغير  سليم 
حسام/ يا رب بخصوص موضوعن  قالتي اي 
نور بغباء/موضوع  اي
حسام /لا ولا حاجة 
 وبعدها  تركها  
نور/استنا  موافقه 
حسام/موافقه  علي اي
نو/نعم يا  خويا 
حسام  بغمز/افكر تركها  وهي تشتعل  غيظ  
نور/ماشي
ذهبت  نور الي جميلة  وجدت  جميلة   تجلس  علي  السرير 
نور/انتي كويسة 
جميلةببكاء/لا مش كويسة  شافتي  سليم  عمل اي انا كنت ناوية ادي  فرص لي حياتنا  سوء  بس هو 
نور/جميلة  اسمعي يلي هقول  كويسة  
حكات  نور  لي جميلة  كل شي
 بعد أن حكات نور لي جميلة كل  شيء  انهمرت  دموعها  وعلي الرغم من  تعب  جسدها  ذهبت  الي غرفة  المكتب  التي يوجد  بها  سليم 
عندم دخلت  الغرفة  وجدت  سليم  مغمض العينين 
جميلة/ممكن  نتكلم   شوي
سليم/لا 
جميلة/ارجوك
سليم/اطلعي  ارتاحي انت تعبنا 
جميلة ببكاء/مش انا  يلي تعبان  انت يلي تعبنا 
عندم راء  سليم   احس بنغز  في قلبا 
سليم  وهو يمسح  دموعها/انا آسف 
جميلة/واتا مسامحك  ونسيت  ممكن  انت كمان  تنسا  الماضي  وتعيش  حياتك 
سليم  بسخرية/حسام  قال  ليكي  كل حاجة  
جميلة/لا بس انا عرفت  كل حاجة 
سليم/اي حسيتي  بشفق  علي  صح
جميلة/لا يا سليم  كنت دايما  بحس  ان في حاجة  غريب  دايما  متناقض في  تصرفاتك  بس انا عرفت كل حاجة  وانت عندك  اسبابك 
سليم ببرود/ وبعدين 
جميلة بخوف/لم كنت في المستشفى  انا قرارت  نبدا  صفحة  جديدة  بس حصل ظروف  وانا لس مستعدة  اني ابد  معك  من جديد  انا بحس معك بالأمان  علي الرغم من انك قاسي  زاي الجحيم  انا عرفه  ان ممكن تضربني  بس انا مستعدة  لي اي عقاب   ومستعدة  نبدأ من جديد  سليم  انا بحبك 
سليم  أحس  انهو  يحلم  
سليم/قالتي  اي 
جميلة  بكسوف/ب ح بك
اقترب  سليم  منها والتهم  شفا*تيها  وقب*لها  بع*نف  وبعد دقائق أبتعد سليم عنها  وجدها  تبكي  و شف*اتيها  تن*زف 
سليم بغضب  من نفس/اسف انا مستعد  اتغير عشانك 
 وبعدها   قبلها  بحنان 
سليم ببكاء/اسف اسف اسف علي كل مر ضرب*تك  فيها  آسف والله 
جميلة/وانا سمحاتك بس عايزة شكولاتة  كتيرا 
سليم  بضحك/طفلة 
جميلة/اه طفلة  فين شكولاتة 
سليم/حاضر تيجي  نتجوز 
جميلة/ احنا اتجوزانا 
سليم/نعمل  فرح  ونعمل زاي اي اتنين  متجوزين 
جميلة/يعني اي
سليم/جميلة  انا لس مش لمستك  
جميلة  بكسوف/يعني انت
سليم/اه بكرا نعمل حفل نعلنا  جوازنا  وحسام  ونور معنا
جميلة/انت لس 
سليم/عايزك  تثقي  فيه
جميلة/ماشي
سليم  /انا بحبك  اوي  يا جميلة
جميلة   /وانا كمان
في الخارج  حسام  ونور
حسام/عملتي اي
نور/هتعرف  دلوقتي
بعد دق٦ خرج  جميلة  و سليم 
سليم/انا قرارت  بكرا  اعمل فرحي انا وجميلة  ونبدا من جديد
حسام/ومبروك  يا سليم 
نور/مبروك  يا جمي 
سليم  وجميلة/الله  يبارك فيكم
سليم  بخبث/بخصوص جوازك  انت ونور انا لغيت  كل ح
حسام  ونور/لية
جميلة  بضحك/اتت وهي وقعين 
سليم/خلاص بكرا  الفراح  معنا  انت وهي
حسام  قام وشال  نور ولف  بيها  
نور/بس يا مجنون 
حسام/بحبك يا نوري
نور/ماشي أفكر 
حسام/ماشي طب انا هوريكي 
نور/ماشي  ام نشوف  
جميلة  /مجناين  والله 
وجدت  جميلة سليم  ينظر اليها  
جميلة/في اي
سليم/   آسف  اني ضيعت  وقت  طويل  ف حياتنا  في أفكار  غريب
في اكبر قاعات  مصر نجد في زفاف سليم  وجميلة  وحسام  ونور
كانت الفتيات  في الغرفة  يتم تجهيزهم  وكانت ام جميلة  معها  وهي تبكي
نور/في اي يا خالتي 
زينب/دي دموع  الفرح 
نور/يعني بابا  دلوقتي  بيعيط  
زينب/بس يا هبله 
نور/جميلة  اي يا بنتي  ساكت  ليا
جميلة  بتوتر/ولا اي حاجه 
زينب/يلا انتي وهي العرسان   تحت من ساعة  جاهزين 
نور وجميلة/يلا
عندم فتحوا  باب الجناح  وجدو  سليم  وحسام  ينتظرين  كانوا  في قمة  الوسام  منظرهم يخطف  الانفاس 
تقدم  حسام  من نور/يلا يا بت قدمي
نور /تعم يا خوي  والمصحف  انت عايز  تضرب
حسام  بقا جد ماشي 
قام حسام  بحمل  نور  ونزل بها  تحت انظار  الجميع  وهي تصرخ الذي يضحك  عليهم وبعدها  اخد سليم  جميلة  وهي متوتر 
سليم/مش تخافي 
جميلة/لا رد
في القاعة 
نور/ماشي انا هوريك  يا حسام  الكلب
حسام/انا هقص  لسانك  الطويل  دا
نور/بس يا باب روح  العب  بعيد 
سليم/بس انت وهي
جميلة/عيال 
حسام/سليم  اي رايك  نبدل 
سليم بغضب/قالت اي ياروح  امك 
حسام  بخوف/بهزار  تعال  عشان المفاجأة 
نور/جبان
حسام/اخرسي دا ممكن  يموتني  اخوي وانا عرفوا  كويس
نور/مفاجأة  اي
حسام/استني
بعد قليل  دخل المطرب  تامر  حسنى  الذي  تعشق  جميلة  
نظرت جميلة  الي سليم 
سليم/دا عشانك 
جميلة  بدموع/شكرا 
سليم  وهو يسمح  دموعها/ممنوع  تبكي
رقص  والجميع  تحت انغام  تأمر  حسني 
كان الجميع  سعداء 
نور/شوف الناس  الصح  يلي بتحب
حسام/بسخرية/انتي عايزني  اجيب  حسن شكوش  يا خوي
نور بغيظ/ضربت  في بطن 
حسام/بحبك 
نور/ افكر 
حسام/والله 
نور/خلاص بحبك 
حسام/شكرا علي كرمك 
نور بغرور/العفو
وظل يضحكون  
كان سليم  يسرح  في  عيون  جميلة 
وظلوا  يرقصوا  انتهاء الزفاف  وذهب كل شخص  الي جناح  الخاص 
حسام ونور في الجناح 
حمل حسام نور
حسام/مبروك 
نور/الله  يبارك  فيك  انا جعانة 
حسام  /عديم  الاحساس 
نور بتوتر/ممكن  تفك  السوست 
حسام/ايو كدا
نور/قليل  الاداب 
فك الس*وست  وقع  الفستان  من نور  وكانت ترتدي  أسفل الفستان  قم*يص  يصل الي الركب 
انبهار حسام  من جمالها 
اقترب  حسام  منها
حسام وهو يمسك  خدودها/بحبك
ثم قبلها 
نور/لا رد
أقترب  حسام  منها وذهب الي عالمها  الخاص
في جناح  سليم  وجميلة  كانت جميلة  تجلس  علي السرير  بفستان  الفرح وكان سليم   يغير  ملابسه 
خرج  سليم  من الغرفة  تبديل  للملابس 
سليم/بس مش غيرتي 
جميلة  بكسوف/السو*ست 
اقترب  سليم منها  وفك  الس*وست 
وبعدها  ركضت  الي حمام  و سليم  يضحك 
في الحمام   خلعت  الفستان  ولم تجدا  ما تر*تدي  غير القم*يص  الذي  يوجد  اسفل  الفستان  مثل نور  خرجت  جميلة من  الحمام  وهي تحاول  تخب  جس*دها 
كان سليم  ينتظره  عندم خرجت  اقترب  سليم  منها 
سليم/زاي القمر 
جميلة  بخوف/انا
سليم/مش تخافي  خليكي  وثق  في
جميلة/انا مش خايفة  انا بس متوترة 
سليم  وهو يقبلها  مش تحافي  ولا تتوتري  ولا مش عايزة  خلاص مش مهم 
جميلة  بكسوف/انا واثقة  فيك  
سليم  بفرحة/بحبك 
جميلة  بكسوف/وانا بحبك 
اقترب  منها وظل  يقب*لها  وذهب  الي عالمها الخاص 
تمت بحمدلله

تعليقات